אוברסיז קומרס למש׳ התחבורה: יישמו המלצות ועדת המחירים בעניין דמי העברה בין מסופים

מנהל מסוף המטענים של אוברסיז בנתב״ג טוען במכתבו כי ״המצב בזירת המטענים באוויר הינו כיאוטי לחלוטין״. מציין: אוברסיז ערוך לקליטת מטענים אולם דמי העברה הגבוהים בין המסופים מכפילים למעשה את דמי הניטול ללקוח. ועדת המחירים ממליצה על מחיר של 0.12 שקל לק״ג


11:34 ,10.11.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

למערכת PORT2PORT נודע כי חברת אוברסיז קומרס פנתה לאגף הכלכלה במשרד התחבורה בבקשה להחלה מיידית של המלצת ועדת המחירים בעניין דמי העברה בין מסופים פנימיים.

 

נציין כי על פי המלצת הוועדה דמי העברה בין מסופים בנתב״ג לא יעלה על 0.12 שקל לק״ג, קרי 12 אגורות לקילו, אולם המלצה זו ממתינה ליישום של משרד התחבורה. כיום דמי ההעברה הנדרשים למעבר בין מסופים עומדים על 60 ו-70 אגורות לקילו - סכום שלמעשה מבטל את רצון בעל המטען לשנע את המטען שלו למסוף אחר עקב העלות הכבדה הכרוכה בכך.

 

במכתב שנשלח על ידי מנהל מסוף המטענים של אוברסיז בנתב״ג, צביקה גזיאל, נכתב כי ״המצב בזירת המטענים המגיעים ארצה בהובלה אווירית לנתב״ג הינו כאוטי לחלוטין. כל השטח האווירי הגובל במסופי המטען ממן וסוויספורט מלא במטענים שנפרקו ממטוסי נוסעים וממטוסי מטען. המטענים מפוזרים באי סדר מוחלט על רחבות החנייה של המטוסים, על כבישי השירות הנמצאים בסמיכות למסופים ובשטח הצפוני למסוף ממן כמעט עד למסלולי ההמראה״. לטענת גזיאל המסופים אינם מבצעים את עבודתם כנדרש וגורמים לפגיעה בלקוחות.

 

גזיאל מציין כי מסוף אוברסיז ערוך ומוכן לקלוט מטענים ולשחררם במהירות, ואף ציין את מהערכת המיון החדשה שהותקנה לאחרונה במסוף, אולם לדבריו ״המסוף נתון בצבת של מניעת תחרות על ידי דואופול דורסני המשית על לקוחותיו הקיימים קנס בצורה של דמי העברה המכפילים את דמי הניטול הקיימים״.

 

לדברי גזיאל, ״החלת מחיר העברה של 0.12 ₪ לק״ג על כל מטען שהוא המועבר ממסוף פנימי למסוף פנימי אחר הינה מוצדקת ביותר ותתרום רבות באופן מידי להקלת הלחץ הקיים כיום אך בעיקר תתרום להורדת המחיר לצרכן בהובלת מטענים באוויר״.

 

לדברי בכיר בענף המעורה בפרטים, מינהל המכס ברשות המסים אחראי אף הוא למצב שכן הוא אינו מאפשר לפצל משלוחי מטענים הנפרקים מבטן המסוף למספר מסופים שונים אלא מאפשר למשלוחים להגיע למסוף אחד בלבד – ברובם המוחץ של המקרים למסוף ממן או למסוף סוויספורט.