פרסום ראשון: בשדה התעופה בקהיר משקפים גם דואר דיפלומטי

בדיקת המשקף תתבצע הן לדואר נכנס והן לדואר יוצא השייך לנציגויות מדינות ערב והמדינות הזרות במצרים. בישראל מייחסים החלטה זו לפאניקה השוררת במצרים בשמירה על ביטחון המדינה בעקבות גל המחאות


00:00 ,09.02.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

שלטונות הביטחון והמכס בשדה התעופה הבינלאומי של קהיר בירת מצרים החלו לאחרונה להעביר את הדואר הדיפלומטי העובר במסוף המטענים בשדה התעופה בדיקה באמצעות מכשיר. העיתון המצרי "אליום אלסאבע" מדווח כי בדיקת המשקף למטעני דואר דיפלומטי תתבצע הן לדואר נכנס למדינה והן לדואר יוצא והשייך לנציגויות מדינות ערב והמדינות הזרות במצרים.

העיתון יודע לספר כי, ההחלטה התקבלה בעקבות הוראה שהועברה ממשרד החוץ המצרי לפיה יש לשקף את כל חבילות הדואר הדיפלומטי ובכך לשנות את הנוהל אשר נהג עד כה לפיו בהתאם להסכמים הבינלאומיים, אין חובה להעברת חבילות דואר דיפלומטי כל שיקוף או בדיקה שהיא.

מקור בטחוני מצרי בכיר מסר לעיתון כי, הצעדים החריגים החדשים חסרי התקדים המתייחסים לדואר דיפלומטי מחייבים מסירת הודעה למשרד החוץ המצרי בכל מקרה בו מתגלה דבר חשוד בדואר הדיפלומטי על מנת לקבל הנחיות בדבר פתיחתו ובדיקתו.

גורמים רשמיים בישראל אישרו ל-Port2port את נכונות הידיעה וייחסו את החלטת הצד המצרי לפאניקה השוררת במצרים בשמירה על ביטחון המדינה בעקבות גל המחאה וההפגנות נגד משטרו של הנשיא מובארכ. בישראל הדגישו כי, ההחלטה המצרית מנוגדת לכל האמנות הבינלאומיות בדבר משלוח דואר דיפלומטי, אולם נראה שהיא נובעת מכך שגורמי הביטחון במצרים סבורים שמשלוחי הדואר הדיפלומטי שימשו להעברת אמצעים וחומרים אשר שימשו לפעילות הנתפסת כחתירה נגד המשטר במצרים.