תעלת סואץ: חזרה לשגרה בצל הידוק אמצעי הביטחון

צעדי אבטחה קפדניים ננקטו בשני צדי התעלה בשל מידע מודיעיני לפיו גורמי טרור הסתננו למצרים על מנת לבצע פיגועים. 24 אוניות חצו אתמול את התעלה


00:00 ,06.02.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

מצרים מהדקת את אמצעי הביטחון לאורך תוואי תעלת סואץ. מקור ביטחוני מצרי בכיר במחוז אסמאעיליה במצרים מסר כי ננקטו צעדי אבטחה קפדניים במעברים בין שני צדי התעלה ממזרח למערב ולהיפך. זאת לאחר שהתקבל מידע לפיו גורמי טרור מטעם חיזבאללה וחמאס הסתננו לשטח מצרים על מנת לבצע פיגועים באזור.

המקור מסר לעיתון המצרי "אלאהראם" כי הוגברו החיפושים במעבורות החוצות את התעלה, וכן הוחלט לסגור את "גשר מובארכ" מעל התעלה באזור אסמאעיליה בשעות הערב והלילה החל מהשעה חמש לפנות ערב לאור המידע החדש, והן עקב פיצוץ צינור הגז בסיני.

בתוך כך מדווחת מצרים כי, תנועת הספנות בתעלת סואץ שבה לשגרה. ברשות התעלה מסרו כי אתמול

(שבת) עברו בתעלת סואץ 55 כלי שיט עם מטען כולל של 2.832 מיליון טון. בין האוניות אשר חצו את התעלה אוניות מכולה ומכליות נפט וגז טבעי אשר חצו בשני הכיוונים מהים התיכון לים סוף ולהיפך. 24 אוניות חצו את התעלה במסגרת השיירה מהים התיכון לים סוף ונשאו מטען כולל של 1.036 מיליון טון.

האונייה MSC SONIA נושאת דגל פנמה בדרכה מספרד לאיחוד הנסיכויות הערביות, התכבדה במטען הגדול ביותר מצפון לדרום 292.7 אלף טון ואילו מכלית הגז AL AAMRIYA המניפה דגל איי מרשל הייתה בעלת המטען הגדול ביותר בשיירה מים סוף צפונה עם 140.7 אלף טון בדרכה מקטאר לבריטניה.

נזכיר כי, ביום חמישי האחרון עברו בתעלת סואץ 47 אוניות אשר נשאו מטען כולל של 2.8 מיליון טון, הבולטות שבהן אוניית המכולות EUGEN MAERSK עם מטען של 171 אלף טון אשר חצתה את התעלה מצפון לדרום בדרכה מספרד לסין ואילו האוניה הפנמית MSC BETTINA חצתה מדרום לצפון עם מטען כולל של 156 אלף טון בדרכה מסינגפור ליוון.