רשות תעלת סואץ: תנועת אוניות ערה בתעלה

בעוד שחברות הספנות מדווחות על הפסקת העבודה בנמלי מצרים, הודיעו ברשות תעלת סואץ כי אין שיבושים בתנועת האוניות בתעלה וכי 65 אוניות חצו אותה אתמול


00:00 ,02.02.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

בצל האירועים במצרים, נמשכת אי הבהירות בכל הקשור למצב תנועת הספנות בנמלי המדינה ובתעלת סואץ. רשות תעלת סואץ פרסמה אמש הודעה רשמית באמצעות חבר מועצת המנהלים, אחמד אלמנאח'לי, הגורסת כי "אתמול לא היו כל שיבושים בתנועת הספנות בתעלה ומספר האוניות שחצו אותה עלה ל-65 אוניות לעומת 40 אוניות שלשום".

עוד נמסר כי, יחידות של צבא מצרים הגבירו נוכחותן באזור התעלה ובסביבת צינור הנפט SUMED בין סואץ לאלכסנדריה.

מקורות בתחום הספנות בקהיר מסרו כי, חברות הספנות סובלות מהפסקה של העבודה בנמלי אלכסנדריה, פורט סעיד מזרח ומערב ודמיאטה בשל מחסור בעובדים והיעדרם של בכירים ופקידים במכס. פעיל בתחום הספנות בקהיר מסר כי נמל אלכסנדריה נותר פתוח, אולם "איש אינו עובד כעת". המקור המצרי מסר כי, קיימת השפעה על יבוא גרעינים, חיטה וטעינה ופריקה של מכולות בשני נמלים אלה.

חברת הספנות הקוריאנית Hanjin הודיעה על הסטת מספר אוניות מכולה השייכות לה ומניעה מכניסה לנמלי מצרים. עוד נודע כי, אוניה הנושאת מטען של גרעינים נמנעה מלהיכנס לנמל דמיאטה מחשש שמקבל המטען, חברה פרטית מצרית, לא יוכל לשלם את מחירו. לכן החליט בעל האוניה להשאירה מחוץ לנמל עד להתבהרות המצב. בנוסף נרשמו שיבושים בנמלי "אלאדביה" ואלעין אלסוח'נה לחוף הים האדום מדרום לסואץ.