קהיר: רכבת אווירית לפינוי אזרחים זרים

עשרות אזרחים ישראלים שבו ממצרים הבוקר בטיסת אל על מקהיר. מדינות נוספות פרסמו אזהרות מסע וקראו לאזרחיהן לעזוב את מצרים, אחדות אף שיגרו מטוסים מיוחדים להחזרתם


00:00 ,31.01.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

מהדיווחים מבירת מצרים עולה כי, אלפי אנשים צובאים על דלפקי חברות התעופה בשדה התעופה הבינלאומי של קהיר בניסיון לתפוס טיסה על מנת לצאת מהמדינה. בינתיים ביצעה חברת אל על אמש כסדרה את טיסתה לשדה התעופה של קהיר והמטוס נחת לפנות בוקר בנמל התעופה בן גוריון ועליו עשרות אזרחים ישראלים ששבו ממצרים.

נודע כי, הנוסעים התבקשו על ידי החברה להגיע לשדה התעופה עד לכניסת העוצר לתוקפו בשעה ארבע אחר הצהריים ולהמתין בתחומי שדה התעופה עד לגעת המטוס בשעות הערב המאוחרות לקראת ההמראה.

במקביל, נמשכת התנפלות אזרחים זרים על שדה התעופה של קהיר, וזאת עקב אזהרות המסע ששיגרו מדינות רבות לאזרחיהן לעזוב את המדינה. בין המדינות שהעבירו אזהרות לאזרחיהן: בריטניה, צרפת, סין, אוסטרליה, ארגנטינה ומדינות סקנדינביה.

ארצות הברית, עיראק, תורכיה, הודו, יוון, קנדה וערב הסעודית הודיעו על שיגור מטוסים מיוחדים לאיסוף אזרחיהן משדה התעופה של קהיר. חברות התעופה בערב הסעודית קיימו מיום שבת 33 טיסות להחזיר אזרחי הממלכה ממצרים.