הפעילות במעבר ניצנה בגבול ישראל מצרים משותקת לחלוטין

עקב המהומות במצרים הופסקה הפעילות בצד המצרי של המסוף. פקידי מכס וגורמי שלטון נעדרים ממעברי הגבול היבשתיים ומקשים על מעבר משאית בין ישראל למצרים


00:00 ,02.02.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

בעקבות ההפגנות, העצרות והאירועים האלימים במצרים במחאה על שלטונו של הנשיא חוסני מובארכ, הופסקה לחלוטין הפעילות בצד המצרי של מסוף ניצנה בגבול ישראל מצרים.

מהצד הישראלי מדווחים כי, מזה כשבוע אין פעילות כלל בצד המצרי של המסוף (הידוע במצרים בשם אלעוגה), כאשר בתחילת השבוע עברו לצד הישראלי 15 משאיות אחרונות אשר פרקו את מטענן בצד הישראלי.

מהדיווחים ממצרים עולה כי, בכל מעברי הגבול היבשתיים ונמלי הים קיימת בעיית נוכחות של פקידי מכס וגורמי שלטון אחרים, וכן הקושי בנסיעה בכבישי סיני עקב התדרדרות המצב הביטחוני הפנימי, דבר המשפיע על הגעת משאיות לצד המצרי של המסוף.

נזכיר כי, בשגרה עוברות במסוף ניצנה 700 עד 1,000 משאיות בחודש בממוצע והוא מהווה מסוף המעבר המרכזי של סחורות בין ישראל למצרים ולהיפך. הייבוא ממצרים מתרכז בחומרים מסוכנים, זכוכית, שיש, מוצרי מזון, חומרי ניקוי, עץ, פחם, נייר וחומרי בניין, ואילו הייצוא לארץ הנילוס הוא בעיקר טקסטיל, בדים, מכונות, אלומיניום, ציוד מכני כבד וכדומה.