קבוצת ממן השיקה מרכז מיון אוטומטי במסוף המטענים בנתב״ג

מרכז המיון שהוקם בהשקעה של למעלה מ-10 מיליון שקלים יאפשר ללקוחות לקצר את זמן הגעת משלוחים ליעדם הסופי עד לארבע שעות מנחיתתם בנתב״ג. בעז צפריר, מנכ״ל קבוצת ממן: המהלך שביצענו הוא בבחינת שובר שוויון


12:06 ,29.07.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

כחלק מההערכות להמשך במגמת גידול הסחר האלקטרוני בשנים הקרובות, הודיעה היום קבוצת ממן על השקת מרכז מיון ממוכן ומתקדם לחבילות איקומרס ומטען כללי, המשתרע על פני 5,000 מ״ר בשטח האווירי של נתב״ג בהשקעה של למעלה מ-10 מיליון שקלים

 

שוק הקניות המקוונות (אי-קומרס) רשם בחמש השנים האחרונות גידול עקבי של 25% בהיקפי הפעילות בעולם בכלל ובישראל בפרט. בשנת 2019 טופלו במסוף המטענים של ממן בנתב״ג מספר שיא של כ-4 מיליון חבילות.

 

מרכז המיון של ממן בנתב״ג יאפשר קיצור משמעותי בשרשרת האספקה הנהוגה כיום. שכן, החבילות יישלחו ליעדן הסופי ברחבי הארץ תוך פחות מארבע שעות מפריקתן מהמטוס במקום לעבור ראשית דרך מרכזי המיון של החברות השונות, תהליך שעשוי להימשך מעבר ל-48 שעות.

 

התהליך המקוצר במרכז המיון החדש כולל: קליטת אמצעי ההיטס במרכז המיון, ניתוב מהיר של החבילות למערכת סריקה, פיענוח וזיהוי של ברקודים מרובים, שידור הנתונים באופן אוטומטי למחשבי המכס ולחברות השילוח, קבלת ׳התרת מכס׳ מהירה מאד ומיון באופן אוטומטי לעשרות יעדי הפצה בקצב של יותר מ-3,000 חבילות בשעה, תוך התאמה לתקני ברקוד מגוונים כמו גם למגוון רחב של חבילות בגדלים ומשקלים שונים, החל ממעטפה ועד לארגזים באורך של 80 ס״מ. בתום התהליך החבילות מועמסות על משאיות ויוצאות ליעדן הסופי. כך למעשה קוצרה שרשרת האספקה ונחסך מהלקוח שלב שינוע החבילות למרכז המיון שלו, פריקתן, מיונן והעמסתם מחדש למשאית.

 

נחמה רונן, יו״ר ממן: ״הקמת מרכז המיון הינו חלק מיישום אסטרטגיית הצמיחה של קבוצת ממן ובמרכזה ביצוע התאמות בזמן אמת למצבי השוק המשתנים כדוגמת ענף השירותים הלוגיסטיים שמשווע בעת הזאת לפתרונות שיסייעו לו לקצר, להוזיל ולייעל את שרשרת האספקה״.

 

לדברי בעז צפריר, מנכ״ל קבוצת ממן: ״אין לי כל ספק שהמהלך שביצענו הוא בבחינת שובר שוויון וישנה את הסטטוס קוו שהלקוחות הורגלו אליו עד כה. אמנם בתחילה ייעדנו את מרכז המיון לטיפול בחבילות אי-קומרס שנוחתות בישראל אך במהרה יותר ויותר לקוחות מכל התחומים התוודעו ליתרונות שלו עבורן ואימצו אותו  בזריזות לתוך שרשרת האספקה שלהן״.

 

לדברי אורון טאוסיג, מנכ״ל מסוף המטענים: ״מרכז המיון הממוכן מאפשר לנו כיום לשנע את חבילות האיקומרס והמטען הכללי ליעדן הסופי תוך פרק זמן של עד ארבע שעות מנחיתת המטוס בישראל. מדובר בקיצור משמעותי של זמני האספקה והוזלה של כ-20% בעלויות השילוח ללקוח״.

 

בנוסף לפתיחת מרכז המיון האוטומטי הקצתה ממן מתחם העמסה ייעודי עם יכולות תמיכה בכ-10 כלי רכב בו זמנית ואף פיתחה מספר מערכות מחשוב מתקדמות, המספקות תמיכה רציפה ובקרת איכות לאורך כל שלבי התהליך.

 

קבוצת ממן פועלת בארבעה תחומי פעילות עיקריים: מסוף מטענים בנתב״ג, שירותים לוגיסטיים, שירותי תעופה ונדל״ן מניב. מספר העובדים בקבוצה, כולל עובדי קבלן, מגיע לכ-2,800 אישה ואיש. ממן מחזיקה בנתח שוק של 55% בטיפול במטען האווירי בישראל באמצעות מסוף המטענים בנתב״ג שבו עוברים מדי שנה כ-194 אלף טון. לקבוצה זיכיון מרש״ת להפעלת מסוף המטענים עד 2029 עם אופציית הארכה נוספת של ארבע שנים.