נחתם הסכם תעופה חדש בין ישראל וגרמניה

ההסכם החדש מאפשר לכל מדינה להפעיל עד 30 טיסות נוסעים סדירות בשבוע, לעומת 18 טיסות עד כה. כמן כן ניתנת אפשרות להפעיל טיסות מיעדים חדשים בגרמניה


00:00 ,19.01.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

ההסכם החדש מאפשר לכל מדינה להפעיל עד 30 טיסות נוסעים סדירות בשבוע, לעומת 18 טיסות עד כה. כמן כן ניתנת אפשרות להפעיל טיסות מיעדים חדשים בגרמניה
 
צעד נוסף בליברליזציה בענף ההובלה האווירית. ישראל וגרמניה הגיעו להסכם המאפשר לחברות תעופה נוספות של ישראל וגרמניה להפעיל טיסות סדירות בין שתי המדינות.
 
מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן ציין כי ההסכם מבוצע במסגרת יישום תהליך הליברליזציה בענף ההובלה האווירית שמנהיג שר התחבורה והבטיחות, שאול מופז. לדבריו, ההסכם יוביל לגידול משמעותי ברמת התחרות ובתנועת הנוסעים לישראל וממנה.
 
על פי ההסכם יוכל כל צד למנות שתי חברות תעופה סדירות להפעלת טיסות נוסעים בכל אחד מן היעדים שבין ישראל וגרמניה. ההסכם החדש מאפשר לכל מדינה להפעיל עד 30 טיסות נוסעים סדירות בשבוע, לעומת 18 טיסות עד כה. כמן כן ניתנת אפשרות להפעיל טיסות מיעדים חדשים בגרמניה.
 
אחד הסעיפים בהסכם החדש מאפשר לראשונה לשתי המדינות להפעיל טיסות מטען סדירות בין ישראל. בשלב הראשון יוכל כל צד להפעיל שבע טיסות מטען שבועיות.
 
כמו כן מאפשר ההסכם למובילים ישראליים וגרמניים הפעלת טיסות בקוד משותף ("קוד שרינג") עם מדינה שלישית.
 
סיטרמן ציין כי ההסכם החדש יאפשר לשר התחבורה למנות חברות ישראליות נוספות כמוביל נקוב שני, בשלושת הקווים של אל על המופעלים כיום בין ישראל לגרמניה: תל אביב – פרנקפורט, תל אביב – מינכן ותל אביב – ברלין וכמובילים נקובים בקווים נוספים כגון: שטוטגרט, קלן, המבורג והנובר.
 
ברשות התעופה האזרחית מעריכים כי ההסכם יוביל להפעלת שרות חדש של טיסות נוסעים סדירות גם על ידי מובילים גרמניים חדשים, בקווים הקיימים ובקווים חדשים.
 
סיטרמן ציין כי הסכם התעופה בין ישראל וגרמניה הוא ההסכם התשיעי במספר שנחתם במהלך השנתיים האחרונות, הכולל יישום של מדינות הליברליזציה שמנהיג משרד התחבורה, בענף ההובלה האווירית.
 
קדמו להסכם עם גרמניה הסכמים עם בריטניה, בלגיה, צרפת, סלובקיה, רוסיה, דרום קוריאה, איטליה ואוקראינה, בהם סוכם על הגדלת מספר החברות שתוכלנה להפעיל טיסות בקווים לישראל וממנה וכן על הגדלה משמעותית במכסת התדירויות.
 
יצוין כי במהלך 2008 נחם הסכם "אופקי" עם האיחוד האירופי המעדכן את הסעיפים בהסכמים הבילטרליים בין ישראל למדינות האיחוד, המתייחסים לבעלות ושליטה על מוביל נקוב והצפוי להוביל לגידול במספר החברות ממדינות האיחוד שתוכלנה להפעיל טיסות סדירות לישראל.