ביהמ״ש אישר תחילת עבודות שדרוג המסלול המרכזי בנתב״ג

בית המשפט דחה את עתירת בארות יצחק ומזור נגד תחילת עבודות השיפוץ על מסלול 12/30בנתב״ג. שדרוג המסלול החל והוא אמור להימשך שלושה חודשים עד סוף יולי


12:37 ,01.05.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

בית המשפט לעניינים מנהליים בלוד נתן אמש (30 באפריל) פסק דין בעתירה שהוגשה על ידי היישובים בארות יצחק ומזור, כנגד החלטת רשות שדות התעופה לבצע עבודות לשיפוץ מסלול הנחיתות העיקרי בנתב״ג לתקופה של שלושה חודשים.

 

בית המשפט קבע כי רשות שדות התעופה פעלה באופן חוקי ובסמכות וכפי הנדרש הן לגבי מסירת ההודעה המוקדמת לישובים והן לגבי שלל הפתרונות שהציעה לישובים העותרים טרם תחילת שדרוג המסלול. עוד קבע בית המשפט כי הישובים הם אלה שנמנעו מקידום הפתרונות ולא פעלו להקטנת נזקם.

 

עוד קבע בית המשפט בהחלטתו כי רש״ת הלכה לקראת העותרים ככל הניתן ולא הסתפקה רק בדיבורים אלא במעשים ועשתה ככל שלאל ידה כדי להקל על סבלם של התושבים, וזאת מבלי לפגוע בהפעלת נתב״ג לטובת ציבור המשתמשים ועל כן דחה בית המשפט את העתירה. 

 

בית המשפט ביקש מרשות שדות התעופה לבצע מאמץ עליון לסיום העבודות עד 31.7 ולשאת ולתת עם העותרים לפתרון המיגון האקוסטי והדיור החלופי.

 

מרש״ת נמסר כי ״מהרגע הראשון ציינה רש״ת כי היא מודעת להשלכות הסביבתיות על תושבי בארות יצחק ומזור ותעשה כמיטב יכולתה על מנת לקצר את משך הביצוע ותספק לתושבים פתרונות של מיגון אקוסטי ודיור חלופי. רש״ת לא הסתפקה בדיבורים, אלא עשתה מעשים, ביניהם: קיצרה משמעותית את משך ביצוע העבודות מחמישה חודשים לשלושה; הציעה כי בחמשת השבועות הראשונים לא תהיינה נחיתות לילה במסלול 21; רש״ת הציעה ועדיין מציעה כי למשך כל תקופת השיפוץ לא תהיינה נחיתות על מסלול 21 בשבתות וחגים; רש״ת הציעה והיא עדיין מציעה מיגון אקוסטי ומימון דיור חלופי בבתי מלון לכל תושב הזכאי לכך בהתאם לתנאים שנקבעו בתוכנית המתאר של נתב״ג, תמ״א 2/4״.

 

מרש״ת נמסר כי היא נקטה בכל האמצעים הדרושים על מנת לבצע את עבודות השיפוץ תוך מינימום פגיעה ביישובי הסביבה. משמעות השיפוץ הינה סגירת המסלול לתקופה של כשלושה חודשים, כאשר בתקופה זו יבוצעו כלל הנחיתות בנתב״ג במסלולים האחרים, שישפיעו על יישובים אחרים. 

 

מרשת נמסר כי ״מסלול 12-30 בנתב״ג הינו מסלול הנחיתה המרכזי של נמל התעופה בן גוריון. על מנת להבטיח את כשירותו והשימוש בו באופן בטיחותי, נדרשת רשות שדות התעופה לשדרוגו וריבודו. עיתוי ביצוע העבודות תוכנן בקפידה בהתחשב בתנאי מזג האוויר, משטר הרוחות ותנועת הנוסעים בתקופה זאת, באופן שיבטיח ביצוע מהיר ורציף של העבודות ויאפשר סיומן לפני תקופת העומס הצפויה החל מראשית חודש אוגוסט. בהתאם להודעה מוקדמת שנתנה רש״ת לתושבים המצויים בקרבה לנתיבי הנחיתה ואשר יושפעו משינוי תבנית התפעול המתחייב מסגירתו של מסלול 12-30״.

 

במסגרת ההיערכות לביצוע עבודות השיפוץ פנתה רש״ת ליישובי הסביבה לאחר שבחנה גם את השיקולים הסביבתיים והציעה אמצעים לצמצום רעש המטוסים בתקופת ביצוע העבודות. כמו כן, רש״ת הצליחה לקצר את משך העבודות שתוכננו במקור לחמישה חודשים לשלושה חודשים בלבד ותעשה כמיטב יכולתה לסיימן במועד. סגירת המסלול בעיתוי הנוכחי אינו פוגע בעונת הקיץ ותנועת המטוסים בישראל.