זעם במצרים: רוסיה מחדשת את הטיסות לטורקיה אך לא למצרים

איסור הטיסות מרוסיה למצרים בתוקף מאז הופל מטוס נוסעים רוסי בשנה שעברה מעל שמי סיני בפיגוע טרור של אנשי דאעש


12:04 ,03.07.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

במצרים זועמים על נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, זאת בעקבות ההחלטה לחדש את הטיסות מרוסיה לטורקיה בעוד האיסור על הטיסות למצרים נותר בעינו. חידוש הטיסות לטורקיה מגיע אחרי שבשבוע שעבר הודיעו מוסקבה ואנקרה על נורמליזציה מחודשת ביחסיהן בעקבות סיום המשבר שהחל בשנה שעברה עם הפלת מטוס הקרב הרוסי על ידי הטורקים בשטח סוריה.

 

לעומת חידוש הטיסות לטורקיה, הרוסים מסרבים בשלב זה להורות על חידוש הטיסות למצרים. איסור זה בתוקף מאז הופל מטוס נוסעים רוסי בשנה שעברה מעל שמי סיני בפיגוע טרור של אנשי דאעש. הזעם המצרי כפול ומכופל נוכח העובדה שחידוש הטיסות לטורקיה מגיע יומיים אחרי פיגוע רצחני בשדה התעופה אתאטורק, אחד העמוסים ביותר באירופה.

 

גורם מצרי מסר לעיתון מקומי כי בהתאם לדרישות גורמי הביטחון הרוסיים, מצריים השקיעה רבות בחודשים האחרונים בשיפור האבטחה בכל שדות התעופה שלה ובייחוד בשדה התעופה הבינלאומי בקהיר. בין השאר, הותקנו מכשירי שיקוף חדשים בשדה התעופה של קהיר וכן שודרגו אמצעי האבטחה בסביבתו וכן נחתם הסכם עם חברה לאבטחה שאפיינה את צרכיו של השדה המרכזי במצרים. האכזבה המצרית כפולה ומכופלת בייחוד עתה כשמתחילה עונת הקיץ, שעשויה הייתה להביא לסיני עשרות אלפי תיירים רוסים.