מהיום: כל הטיסות בדרום ינחתו וימריאו מנמל התעופה רמון

החל מהיום כל הטיסות האזרחיות, הפנימיות והבינלאומיות בדרום הארץ, ינחתו וימריאו מנמל התעופה החדש רמון, ע״ש אילן ואסף רמון ,שנחנך לפני מספר חודשים. השר כץ: שמי אילת והנגב נפתחים ומצטרפים למדיניות השמים הפתוחים


11:27 ,02.04.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

החל מהיום כל הטיסות האזרחיות, הפנימיות והבינלאומיות בדרום הארץ, ינחתו וימריאו מנמל התעופה החדש רמון, ע״ש אילן ואסף רמון ,שנחנך לפני מספר חודשים על ידי ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ.

 

לפני כשבועיים הועתקה כל הפעילות התעופתית האזרחית הפנים ארצית מנמל התעופה הישן באילת לנמל רמון. היום, רשות שדות התעופה השלימה גם את העתקת הטיסות הבינלאומיות האזרחיות מנמל התעופה עובדה לנמל החדש.

 

השר כץ ציין כי נמל התעופה רמון, שהחליף את נמלי התעופה באילת ובעובדה, ישמש כנמל תעופה אלטרנטיבי לנתב״ג בשעת חירום. ״שמי אילת והנגב נפתחים ומצטרפים למדיניות השמים הפתוחים, שהובילה לתחרות, הוזלה דרמטית של מחירי הטיסות, וגידול עצום במספר הנוסעים״, אמר השר כץ.

 

במהלך החודש הקרוב ינחתו וימריאו בנמל התעופה רמון 62 מטוסים של חברות התעופה בינלאומיות, בהן ASL, פינאייר, נאוס, סמרטווינגס, טומסון פליי, טרנסאוויה, ואוראל אייר. חברות אלה, כמו שאר חברות התעופה שינחתו ברמון, יהיו פטורות מתשלום אגרות נחיתה, במטרה לעודד את השימוש בשדה החדש.

 

נמל התעופה החדש עומד בסטנדרטים ובתקנים המחמירים ביותר של רשויות התעופה בעולם. הנמל החדש, המשתרע על שטח של 14 אלף דונם, כולל טרמינל נוסעים מרווח, מערכת מיון ביטחונית אוטומטית ומערכת HBS ומכשור מתקדם במגדל הפיקוח. עלות הקמת הנמל הסתכמה ב-1.8 מיליארד שקלים ומומנה במלואה מתקציב רשות שדות התעופה.

 

שר התחבורה הוסיף כי נמל רמון יהיה אבן שואבת ליצירת אלפי מקומות עבודה בתעשיית התיירות והנופש, התחבורה והשירותים. ״נמל התעופה רמון הוא הנמל האזרחי הבינלאומי הראשון שנבנה מאז קום המדינה. הנמל יהווה מנוף לפיתוח משמעותי לעיר אילת ולדרום הארץ״.