נבחרו החברות שינהלו, יתאמו ויפקחו על הקמת שדה התעופה בתמנע

השדה על שם אילן ואסף רמון יוקם בעלות של 1.7 מיליארד שקל ויאחד את פעילות שדות התעופה אילת ועובדה


00:00 ,17.04.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

יורם גדיש חברה להנדסה בע"מ וברן הקמת פרויקטים בע"מ נבחרו במכרז פומבי לנהל, לתאם ולפקח על התכנון והביצוע של פרויקט שדה התעופה החדש על שם אילן ואסף רמון בתמנע.

ב-11 במרץ אישרה מועצת רשות התעופה (רש"ת) את הקמת שדה התעופה בתמנע, הפעלתו ומימונו בהתאם להחלטת ממשלה, על פי לוח הזמנים ובהתאם למסגרת התקציבית המאושרת, לאחר אישור ההיבטים המבצעיים של תכנון שדה התעופה על ידי היועצים הבינלאומיים של משרד המתכננים והיועץ הבינלאומי.

שדה התעופה על שם אילן ואסף רמון ייבנה בתמנע, 19 ק"מ צפונית לאילת, וישמש כשדה תעופה בינלאומי ופנים ארצי של מדינת ישראל, בעיקר לטיסות לאירופה וממנה, וכן לטיסות פנים ארציות. הנמל יאחד את פעילותם של שני נמלי התעופה הדרומיים (אילת ועובדה).

השדה יכלול מסלול המראות ונחיתות באורך 3,100 מ"ר, שיאפשרו למטוסי סילון גדולים להמריא ממנו לכל יעד באירופה, מגדל פיקוח בגובה 45 מ"ר, בהתאם לסטנדרטים מתקדמים, אזורי תפעול, טרמינל נוסעים מרווח, בשטח של כ-28 אלף מ"ר, שייתן מענה לכ-1.8 מיליון נוסעים בשנה ברמת שירות גבוהה, שמונה עמדות חנייה למטוסים רחבי גוף ובינוניים, תשע רחבות חנייה למטוסי טורבו-פרופ, חנויות דיוטי פרי, מערך כבישים חדש ומגרשי חניה.

פינוי שדה התעופה הקיים באילת יאפשר את פיתוחה של העיר, ישפר באופן משמעותי את איכות חייהם של תושביה ויגביר את רמת הבטיחות.

עלות בניית שדה התעופה בתמנע נאמדת ב-1.7 מיליארד שקל.