נתב״ג: כנס מקצועי בהשתתפות ארגוני הגג של אנשים עם מוגבלויות

נציגי חברות שירותי הקרקע בנתב״ג וחברת התעופה אל על, הפועלים בשיתוף פעולה הדוק עם רשות שדות התעופה, הציגו את עמדותיהם, שיתפו בדגשים חשובים והשיבו לשאלות המשתתפים


12:14 ,27.05.2025 מאת: מערכת פורט2פורט

רשות שדות התעופה ונמל התעופה בן גוריון ערכו כנס מקצועי בנושא נגישות, בהשתתפות ארגוני הגג של אנשים עם מוגבלות בישראל ושותפי פעילות מרכזיים. במהלך הכנס התקיים דיון מקצועי ופתוח, שבו הועלו הסוגיות המרכזיות הנוגעות לאנשים עם מוגבלות, במטרה לקדם שיח משותף ולגבש צעדים לשיפור וייעול השירות לנוסעים נעזרים בנתב״ג.

 

נציגי חברות שירותי הקרקע בנתב״ג וחברת התעופה אל על, הפועלים בשיתוף פעולה הדוק עם רשות שדות התעופה, הציגו את עמדותיהם, שיתפו בדגשים חשובים והשיבו לשאלות המשתתפים.

 

המשתתפים יצאו לסיור מקצועי שכלל הסבר מפורט ופריקה בזמן אמת של כסא גלגלים ממטוס של עובדי אגף שינוע וסיור באגף מיון כבודה בנתב”ג, תוך התמקדות בנושאים הנוגעים להתאמות לנוסעים עם מוגבלות.

 

במסגרת הכנס הוצגו תוכניות עתידיות לקידום הנגישות בנתב״ג, לצד פרויקטים קיימים כגון: פסים מובילים לעיוורים, אפליקציה קולית, חדר שירות ייעודי לבעלי חיים, ובראשם – פרויקט הדגל: טרקלין שירות חדש לטיפול בנוסעים נעזרים.

 

מדוברות רש״ת נמסר כי ״רשות שדות התעופה תמשיך לפעול בשיתוף פעולה עם כלל הגורמים על מנת לשפר את חוויית הנסיעה לכלל ציבור הנוסעים, תוך דגש על מתן שירות מכבד, איכותי ונגיש לכל״. 

 

מנהל נתב״ג, אודי בר עוז: ״נמל התעופה בן גוריון - השער של מדינת ישראל מחוייב לכל הנוסעים לרמת שירות וחווית לקוח מיטבית. על אחת כמה וכמה נוסעים נעזרים עם מוגבלות מכל סוג. הנהלת הנמל ביחד עם חברות התעופה הישראליות וחברות שירותי הקרקע מקדמת כל  תהליך, טכנולוגיה, תשתית וכח אדם מיומן לתת מענה מיטבי לנוסעים הנעזרים בתהליך נוסע יוצא ונכנס. ביחד עם ארגוני הנעזרים מכל המגוון אנו בהידברות מתמדת, הבנת הצרכים ומתן פתרונות תואמים״.