עומאן: שדה התעופה במוסקט מצטייד במערכת מתקדמת לגילוי רחפנים

בתחילת השבוע חתמה החברה המפעילה את שדה התעופה הסכם עם חברה גרמנית בשם Aaronia לרכישת ולהתקנת מערכת גילוי הרחפנים באמצעות ניטור תדרי רדיו


10:05 ,16.07.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

שדה התעופה הבינלאומי של מוסקט בסולטנות עומאן יתקין בקרוב מערכת חדשה ומתקדמת לגילוי רחפנים (מל״טים) שעלולים לחדור למרחב הטיס שלו ולשבש את תנועת הטיסות. בתחילת השבוע חתמה החברה המפעילה את שדה התעופה הסכם עם חברה גרמנית בשם Aaronia לרכישת ולהתקנת מערכת גילוי הרחפנים באמצעות ניטור תדרי רדיו. המערכת מסוגלת לאתר מספר רחפנים בו זמנית. כמו כן היא מצוידת במצלמות להמשך וידוא זיהוי כלי הטיס.  

 

שייח׳ אחמד בן אחמד אלחוסני, מנכ״ל חברת שדות התעופה של עומאן המפעילה את שדה התעופה בבירה, הצהיר כי המערכת החדשה נרכשה במטרה להגביר את הבטיחות בו במהלך הנחיתות וההמראות. הוא ציין כי לחברה הגרמנית ניסיון של 15 שנים בשימוש המערכות מתוצרתה. אלחוסני הסביר כי הוחלט לרכוש את המערכת הגרמנית המתקדמת ולא את המערכות הנפוצות כיום בשוק העושות שימוש בטכנולוגית מכ״מ והן בעלות שיעור גילוי נמוך יחסית של רחפנים.

 

נציין כי עד כה לא דווח על תקריות של רחפנים בשדה התעופה מוסקט. עם זאת בחודשים האחרונים התרבו תקריות מסוג זה בשדות תעופה במדינות המפרץ השכנות בעקבות הלחימה בתימן.