כנס PORT2PORT: כיצד בוטים ורובוטים משנים את שרשרת האספקה

הבוטים הראשונים החלו את דרכם בעולם האיקומרס, אך בעולם ניהול שרשרת האספקה הבינו כי הבוטים יכולים גם לשוחח בינם לבין עצמם לאורך הליך שרשת האספקה. בואו לשמוע את הרצאתו של זיו נכט מחברת מטריקס במושב ״אוטומציה בשרשרת האספקה״


14:09 ,16.06.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

תהליך שרשרת אספקה מכיל בתוכו חוליות רבות אך היכן נמצאת החוליה החלשה ביותר שיכולה לנתק את השרשרת? לכל חוליה יש את האתגרים שלה, אך נושא השקיפות והמעקב בזמן אמת הוא כנראה הבעיה המשותפת לכולם. תחשבו לרגע כמה מציק ובלתי נסבל אם חבר לעבודה או תוכנה היו שואלים אתכם כל דקה ״זה הגיע? זה הגיע?״ כדי להתעדכן בזמן אמת, אבל אם יש בוטים שמדברים בינם לבין עצמם, מדוע של יתעדכנו אוטומטית?

 

כיצד פועל בוט (קיצור של ״רובוט״)? בוטים אוספים מידע ומבצעים פעולות בדרך של חיקוי משתמש רגיל. כלומר, אם משתמש רגיל, בן אדם, נכנס למערכת ומכניס את מספר ההזמנה כדי לראות את הסטטוס שלה, הבוט יכול לעשות זאת באופן אוטומטי, ללא הפסקה, וכך הוא מסוגל לאתר עדכון סטטוס ולעדכן את המערכות בזמן אמת.

 

הבוטים הראשונים החלו את דרכם בעולם האיקומרס ותיבות הצ׳טים שמשוחחים עם הלקוחות, אך בעולם ניהול שרשרת האספקה הבינו כי הבוטים יכולים גם לשוחח בינם לבין עצמם לאורך הליך שרשת האספקה – רכש, הזמנות, מעקב, משוב על משלוחים ועוד.

 

כיום קיימת אופטימיזציה מלאה של מערכות ה-ERP במרלו״ג, ואם נוסיף לכך את יכולות התממשקות של הבוטים שמופעלים ע״י מערכות בינה מלאכותית AI למערכות IoT נוכל לקבל מושג אודות הכוח האמיתי בטמון במהפכה.

 

אם רובוטים, רחפנים ורכבים אוטונומיים הם הזרוע המבצעת בשרשרת האספקה, הבוטים הם המוח שמאחורי כל הליך האוטומציה. אין כמעט ״באזז-וורד״ אחד לשנת 2019 בעולם שרשרת האספקה שהבוטים לא קשורים אליו.

 

במסגרת כנס PORT2PORT חברת פריץ לוקחת חסות על המושב ״אוטומציה בשרשרת האספקה״ שתכלול מצגת של זיו נכט, מנהל מחלקת רובוטים ואינטגרציה בחברת מטריקס. לפרטים והרשמה למושב לחצו על הלינק.