"תעופה אזרחית היא כלכלה של מדינה עם קשר ישיר לכלכלה גלובלית"

בנתב"ג נערך היום טק הרמת כוסית לכבוד פסח, בצל פיתוח התשתיות המואץ שעבר השדה בשלוש השנים האחרונות


13:32 ,09.04.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

"ערב פסח לפני חמש שנים נכנסתי לתפקידי, עם יעד לקדם מהפכת תשתיות במדינה, חזון כלכלי-לאומי-חברתי. החזון כאן והיום מתממש. תחום התעופה עבר מהפכה עמוקה, הן מבחינת תשתיות והן מבחינת הגידול בתנועה. היום אנו מברכים על המוגמר עם ההנהלה והעובדים של רשות שדות התעופה (רש"ת), עימם גובשו התוכניות, כאשר הרפורמה הגדולה בתעופה יצאה לדרך. רש"ת מאפשרת למדינה גידול ושגשוג תעופתי וסייעה בהגשמת היעד בו ישראלים יכולים היום לטוס זול יותר בשל הסכם השמיים הפתוחים והתחרות".

 

כך אמר היום (ד') שר התחבורה ישראל כץ, בטקס הרמת כוסית לקראת חג הפסח עם עובדי רש"ת.

 

אמר יו"ר הרשות עובדיה עלי: "נתב"ג היום הינו אחד המתקדמים שבין שדות התעופה, עם טכנולוגיות מובילות בעולם ורמת שירות גבוהה. כל אלו בהשקעה של 2 מיליארד שקל שהשקענו, ועוד 5 מיליארד שקל שיושקעו, הכל ממקורות עצמיים של רש"ת, בכדי לאפשר את הגדלת הקיבולת ושדרוג התשתיות התעופתיות ובכדי לאפשר את הגידול הדרמטי בתנועת הנוסעים".

 

מנהל נתב"ג שמואל זכאי: "לפני ארבע שנים קיבלה מועצת המנהלים של רש"ת החלטה קשה ורבת סיכונים, לשדרג ולשנות את התשתיות התעופתיות בנתב"ג ולהשקיע בסדרת פרויקטים נרחבת, שתכליתה לשפר את רמת הבטיחות והביטחון ואת היכולת להכפיל את נפח התנועה האווירית  האזרחית לישראל. הנהלת הרשות ועובדיה נרתמו לאתגר ובמהלך מורכב מאין כמוהו, של שלוש וחצי שנים קשות ומורכבות, שינינו את  התשתיות התעופתיות של מדינת ישראל תשתיות  והטכנולוגיות של נתב"ג. 

 

"היום יש למדינת ישראל נמל תעופה מודרני מתקדם עם שלושה מסלולים, עשרה ק"מ של מסלולי הסעה, ציוד אלקטרוני לניווט מהמתקדמים בעולם, מערכת מכ"ם קרקעי, מערכת לגילויי עצמים העשויים להוות סיכום למטוסים, מגדל פיקוח חדש ההולך ונבנה, כבאיות חדשות ומערכת מיון כבודה משולבות טכנולוגיות בידוק מהמתקדמות בעולם. מדובר במהלך תשתיתי לאומי, ששינה את פני התעופה האזרחית. וזאת כאשר בשלוש השנים האחרונות במקביל טיפלנו בלמעלה מחצי מיליון מטוסים ובכ-50 מיליון נוסעים. 

 

"תעופה אזרחית היא כלכלה של מדינה עם קשר ישיר לכלכלה גלובלית, מנוע צמיחה של המשק הלאומי. אך בראש ובראשונה, מדובר ביכולת לשנע נוסעים ומטען ולהובילם למדינות ויבשות בבטחה. זה מה שעשינו ואנחנו עושים וסוד ההצלחה טמון בעובדינו".

 

במהלך הרמת הכוסית הוענקה תעודת הערכה לעובד הניקון טאצילו בלאציו, שמצא ארנק ובו 8,000 דולר והחזירו לבעליו.