תרגיל חירום בנמל התעופה רמון

תרגיל החירום התעופתי ״מציל משמים״ דימה תרחיש של תאונת מטוס עם 120 נוסעים. מטרת התרגיל הייתה לבחון את הפעלת נהלי החירום ואת שיתוף הפעולה בין כלל הגורמים המשתתפים בהם רשות שדות התעופה, משטרת ישראל, לוחמי האש, צה״ל ועוד


12:28 ,11.05.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

הבוקר (ד׳), נערך תרגיל החירום התעופתי של רשות שדות התעופה ומערך החירום בישראל בהשתתפות עובדי נמל התעופה רמון, מגן דוד אדום, משטרת ישראל, כיבוי אש, צה״ל וגופים נוספים.

 

תרגיל החירום התעופתי ״מציל משמים״ דימה תרחיש של תאונת מטוס עם 120 נוסעים. מטרת התרגיל הייתה לבחון את הפעלת נהלי החירום ואת שיתוף הפעולה בין כלל הגורמים המשתתפים בהם רשות שדות התעופה, משטרת ישראל, לוחמי האש, צה״ל ופיקוד העורף, הזנקת הכוחות, הגעה מהירה לזירת האירוע, פריסה עובדי ומתנדבי מד"א בשטח, התמודדות עם טיפול ופינוי מהיר של הנפגעים ועוד.

 

מרשות שדות התעופה נמסר כי ״במסגרת היערכות נמל התעופה רמון  בטיפול במצבי חירום תעופתי, תרגל נמל התעופה אירוע בהיקף מלא בשיתוף ובשילוב כלל המערכים שבליבת שדה התעופה ובכלל זה סיוע ושיתוף של כלל גורמי החירום שבמרחב אילת - מרחב אילת של משטרת ישראל והמחוז הדרומי, מערך הכבאות וההצלה לישראל, מגן דוד אדום, אוגדת אדום בצה״ל ופיקוד העורף וכן מערך החוקר הראשי במשרד התחבורה.

 

במסגרת תרגיל החירום של נמל התעופה תורגלה העברת האחריות למרחב אילת של במשטרת ישראל וצה״ל אשר מנהלים את אירוע רב הנפגעים בפיקוד ושליטה.

 

התרגיל דימה מצב בו התקבל במוקד הארצי של מד״א דיווח ממגדל הפיקוח על תקלה במטוס, לאחריה הוא התרסק על המסלול. כתוצאה מכך, נדרשו כוחות מגן דוד אדום מאילת, מיישובי הערבה ומדרום הארץ להגיע במהירות לנמל התעופה רמון ולהגיש סיוע וטיפול רפואי ל-120 פצועים מדומים מנוסעי המטוס.

 

בתרגיל לקחו חלק רכבי הצלה רבים של מגן דוד אדום, בהם ניידות טיפול נמרץ, אמבולנסים, תחנות אירוע רב נפגעים ועשרות פאראמדיקים, חובשים ומגישי עזרה ראשונה.