בנק ישראל: ירידה של 14% בהשקעות בתשתיות תחבורה ב-2004
היקף ההשקעה בתשתיות התחבורה בישראל ירד ב-14% ב-2004 - כך פירסם אתמול בנק ישראל. מבין התשתיות, רק ההשקעה ברכבת ישראל גדלה ב-2004 - ב-26%, לאחר גידול של 143% ב-2003-2002.
00:00 ,31.03.2005
היקף ההשקעה בתשתיות התחבורה בישראל ירד ב-14% ב-2004 - כך פירסם אתמול בנק ישראל. מבין התשתיות, רק ההשקעה ברכבת ישראל גדלה ב-2004 - ב-26%, לאחר גידול של 143% ב-2003-2002.
הירידה בהשקעה בתשתית התחבורה ב-2004 היא בהמשך לירידה ב-2003. הירידה בהשקעות כוללת ירידה בהשקעה בכבישים ובנמלי האוויר. כתוצאה מההשקעה הנמוכה בכבישים, הצפיפות בכבישי ישראל היא מהגבוהות בעולם המפותח. על פי הערכות בנק ישראל, פיתוח רכבת ישראל לרמה העולמית יקטין את הצפיפות בכבישים.
מספר כלי הרכב הנוסעים בקילומטר כביש בישראל גדול פי 2.5 מהממוצע במדינות המערב. עתירות הכבישים (היחס בין קילומטר כביש לשטח המדינה) במערב גדולה ב-60% ביחס לישראל.
הירידה בהשקעה בתשתית התחבורה ב-2004 היא בהמשך לירידה ב-2003. הירידה בהשקעות כוללת ירידה בהשקעה בכבישים ובנמלי האוויר. כתוצאה מההשקעה הנמוכה בכבישים, הצפיפות בכבישי ישראל היא מהגבוהות בעולם המפותח. על פי הערכות בנק ישראל, פיתוח רכבת ישראל לרמה העולמית יקטין את הצפיפות בכבישים.
מספר כלי הרכב הנוסעים בקילומטר כביש בישראל גדול פי 2.5 מהממוצע במדינות המערב. עתירות הכבישים (היחס בין קילומטר כביש לשטח המדינה) במערב גדולה ב-60% ביחס לישראל.
עשוי לעניין אותך
עמק הניילון של ישראל
משרד התיירות התחייב לתמוך במפעילי טיסות שכר לאילת ב-12 מיליון שקל
שר התחבורה נוטה לאשר לישראייר הפעלת טיסות סדירות לניו יורק
על ממשלת ישראל להאיץ התהליך של הפחתת מיסי חברות תוך שלוש שנים
נחתם הסכם למכירת ארקיע לעובדי החברה
ועדת הכספים אישרה רפורמה בחוק המו"פ שתאפשר העברת ידע מישראל ואליה