TNT אקספרס עולה על רכבת כבישים

החברה החלה להשתמש ברכבת הכבישים בין שבדיה לגרמניה על מנת לחסוך בפליטות מזהמים ולקצר את זמני שינוי המטען


00:00 ,31.01.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

TNT Express החלה להשתמש ברכבות כבישים בין הלסינבורג שבשבדיה לבין פוטגרדן בגרמניה על מנת להפחית את צריכת הדלק ופליטות המזהמים.

כל רכבת מורכבת מיחידת גרר, הגוררת טריילר אחד ו"קרון משא" אחד. מדובר בחלופה לשלוש המשאיות שנדרשו בעבר בכדי לגמוע את 200 הק"מ המפרידים בין הערים. בנוסף, יכולה החברה להקצות ציוד ביתר יעילות ולאפשר לנהגים לחזור הביתה לעתים יותר קרובות.

הלסינברג הוא המרכז העיקרי של TNT אקספרס במדינות הנורדיות ומסע ממנה ועד ארנהיים, הולנד, לקח 13 שעות לכל כיוון, כולל עלייה על מעבורת. כעת, בעת העצירה בפוטגרדן מתחברים הטריילרים והקרונות לרכבת הכבישים, כשהחזרה לבסיס הבית נעשית באותו היום.

יצוין שרכבות כבישים הן מחזה שכיח היום באוסטרליה, ארצות הברית וקנדה. באירופה עדיין מתנהל ויכוח על השימוש בהן. תומכי רכבות הכבישים אומרים שהן מפחיתות את העומס והזיהום בכבישים והמבקרים טוענים שהן מהוות סכנה לבטיחות, מזיקות לכבישים ומגדילות את חלקם של הכבישים בתעבורת מטענים.

מחקר שערך ב-2007 של המכון הדני לחקר השינוע (TFK) מצא שכלי רכב ארוכים יותר משפרים את הבטיחות בדרכים, משום שהם מפחיתים את מספר כלי הרכב על הכביש.

רוב מדינות האיחוד האירופי מתירות אורך מרבי של 18.75 מטר לכלי רכב המחוברים זה לזה, אך מדינות סקנדינביה מתירות צירופים של עד 25.25 מטר.