מועצת המובילים לשר התחבורה: לעכב מיידית סגירת צירים בדרום לרכב כבד

השר ישראל כץ הורה כי החל מ-2 במאי ייסגרו שמונה צירים מרכזיים המובילים למעבר כרם שלום לנסיעת רכב כבד בשעות העומס


13:09 ,21.04.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

מועצת המובילים והמסיעים פנתה לשר התחבורה וליועץ המשפטי לממשלה בכדי לבטל את ההוראה לסגור כבישים בדרום המובילים למעבר כרם שלום בעזה לתנועת משאיות בשעות העומס.

 

במכתב ששלח לשר ישראל כץ ולעו"ד אביחי מנדלבליט כתב עו"ד אלי וילצ'יק בשם המועצה והתאחדות בעלי מפעלי ההובלה, וכן בשם קבוצות חברות הובלה הפועלות בדרום ובאור עוטף עזה, כי הוראת שר התחבורה, שניתנה ב-13 באפריל בנוגע לאיסור תנועת כלי רכב כבד בשמונה צירים החל מ-2 במאי, הינה בעלת השלכות משקיות, כלכליות, ביטחוניות ומדיניות רחבות היקף.

 

עוד נכתב, כי בהיעדר כבישים חלופיים בדרום, סגירת הצירים למעבר רכב כבד תביא לפגיעה אנושה בעסקיהם של חברות ההובלה, בבעלי מפעלים וקיבוצים באזור עוטף עזה, וכן בחקלאים המובילים את תוצרתם ברחבי ישראל.

 

עוד נכתב, כי ההחלטה תצמצם את פעילותו של מעבר כרם שלום בכחצי בשגרה. וילצ'יק הוסיף, כי ספק אם נערכה בדיקה כלכלית ומשקית בדבר תוצאות ההחלטה והפגיעה הגלומה בו לגורמים לעיל. חוסר בהתייעצות מקיפה, כתב וילצ'יק, הביאה לפגם מהותי במהלך כולו, ובמקרים קודמים, בהם היתה פגיעה פחותה, נערכה התייעצות מקדימה עם ארגון המובילים, שהיוותה ברכה לכל הגורמים.

 

זאת ועוד, נכתב, כי ההחלטה התקבלה מבלי לוודא היערכות מתאימה ליישומה, שכן ה"חניונים" המוצעים לחניית רכב כבד אינם יכולים לשאת את כמות המשאיות הצפויה, מצב שיגרום למאות משאיות שיחנו בשול הדרך באורח לא בטיחותי.

 

עוד נכתב, כי ברור שהחלטה שכזו מחייבת תקופת הסתגלות משמעותית, בכדי לאפשר לגורמים הנפגעים לבחון ולעצב מחדש את הסכמי ההובלה למול הגורמים השונים ולארגן מחדש את שעות העבודה ולבחון חלופות.

 

בכדי למנוע פנייה לערכאות משפטיות, מבקש ארגון המובילים משר התחבורה ומהיועץ המשפטי לממשלה לעכב באופן מיידי את כניסת ההחלטה לתוקף, עד לבירור מחדש של ההחלטה והמשעות שלה.