קריאה בסעודיה לפעול נגד חברות ההובלה היבשתית הלא פורמליות

נהגים סעודים ובעלי חברות הובלה דורשים התערבות מהירה של הרשויות הרלוונטיות כדי להגביל את פעילות המשאיות הזרות שמספרן מוערך בכ-1,500 משאיות ליום


11:35 ,02.09.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

הפעילות הלא מוסדרת של משאיות זרות בתוך ערב הסעודית משפיעה על התוצר המקומי, במיוחד מכיוון שבממלכה יש כמיליון משאיות סעודיות שאמורות לספק מקומות עבודה רבים לאזרחים. עתה, נהגים סעודים ובעלי חברות הובלה דורשים התערבות מהירה של הרשויות הרלוונטיות כדי להגביל את פעילות המשאיות הזרות שמספרן מוערך בכ-1500 משאיות ליום. משאיות אלה מנצלות את היתר הכניסה שלהן כדי להישאר בשטח הממלכה ולבצע הובלה בין הערים הסעודיות בסכומים נמוכים יותר בהשוואה למשאיות הסעודיות. תופעה זו פוגעת במובילים ובנהגים הסעודים, ומכאן גם בתוצר הכלכלי המקומי.

 

בנדר אלג׳אברי, חבר מועצת המנהלים של לשכת המסחר במחוז המזרחי של הממלכה, קרא לרגולטורים במגזר הובלת הסחורות להגן על חברות התחבורה הסדירות ולפעול להעמיד לדין את ההחברות הבלתי חוקיות. הוא הדגיש את הצורך להחיל את התקנות על המשאיות הבלתי רשמיות שהשתלטו על נתח מהשוק ללא תרומה ממשית לכלכלה הסעודית. לפי אלג׳אברי, התחרות מול חברות בלתי פורמליות היא קשה ולא הוגנת. הוא הוסיף כי החברות הלא פורמליות מתחמקות מתשלומי מס ויוצרות עומס מיותר על תשתיות המדינה.