בקרוב: תוספת של 19 רכבות יומיות בקו חיפה-תל אביב

החל מה-26 במאי תפעיל רכבת ישראל בקו נהריה-תל אביב שלוש רכבות בשעה, במקום שתי רכבות כיום, בכל כיוון, בשעות העומס. השר כץ: המשרד ממשיך לקדם במרץ הקמת מסילות חדשות בכל רחבי הארץ ורכש של קרונות וקטרים חשמליים, לרווחת הנוסעים


10:12 ,15.05.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

החל מ-26 במאי יתווספו 19 רכבות יומיות בקו נהריה-תל אביב-באר שבע. זאת, בעקבות החלטת שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, להעלות בחזרה את תדירות הרכבת, שצומצמה לפני מספר חודשים בעקבות הפעלת הקו המהיר לירושלים.

 

במסגרת זאת, החל מיום ראשון, ה-26 במאי, תפעיל רכבת ישראל בקו נהריה-תל אביב שלוש רכבות בשעה, במקום שתי רכבות כיום, בכל כיוון, בשעות העומס. כתוצאה מכך, תדירות הרכבות בין חיפה לתל אביב תגדל לארבע רכבות בשעה, בשעות העומס, במקום שלוש רכבות כיום. מדובר בתוספת כוללת של 12-15 אלף מקומות ישיבה ביום לנוסעי הרכבת.

 

תוספת השירות תינתן באמצעות רכבות דו-קומתיות (״דאבל דק״) וקרונועים (IC-3) שיפעלו בקו, ויקלו משמעותית על העומס בשעות השיא. המהלך התאפשר לאחר ניסוי שבוצע לפני כחודש על ידי רכבת ישראל. לדברי השר כץ, הגדלת מספר הרכבות הדו-קומתיות בקו תקל על העומסים בקרונות הרכבת ותשפר משמעותית את השירות לנוסעים לצפון וממנו.

 

על פי לוח הזמנים החדש, הרכבות החדשות יצאו מנהריה לתחנות באר שבע, בשעות: 05:27, 06:27, 07:27, 08:27, 09:27, 15:27, 16:27, 17:27, 18:27 ו-19:27. כמו כן יצאו רכבות מבאר שבע לנהריה בשעות: 04:53, 05:53, 06:53, 07:53, 12:53, 13:53, 14:53, 15:53, 16:53, 17:53 ו-18:53.

 

רכבות אלה יעצרו בתחנות: עכו, מרכזית המפרץ, חיפה מרכז השמונה, חיפה בת גלים, חיפה חוף הכרמל, ת״א אוניברסיטה, ת״א סבידור מרכז, ת״א השלום, ת״א ההגנה, לוד, רמלה, קריית מלאכי יואב, קרית גת, להבים רהט, ובאר שבע צפון ומרכז.

 

בחודשים הקרובים צפויים להגיע קרונות וקטרים נוספים, שהוזמנו מחו״ל. עם הגעתם, צפוי שיפור שירות משמעותי ברכבת ישראל, שיאפשר להקל משמעותית על העומס, בשעות השיא.

 

״משרד התחבורה מוביל מזה עשור מהפכה חסרת תקדים לחיבור הגליל, הנגב וירושלים למרכז הארץ, באמצעות רשת ארצית של כבישים ומסילות ברזל ששינו את מפת התחבורה בישראל. במסגרת זאת, הוקמו מאות קילומטרים של מסילות חדשות בכל רחבי הארץ. משרד התחבורה ממשיך לקדם במרץ הקמת מסילות חדשות בכל רחבי הארץ ורכש של קרונות וקטרים חשמליים, לטובת הנוסעים״, אמר השר כץ.

 

במסגרת עבודות החישמול של רשת המסילות שבין נתב"ג לתל אביב, וכן במקטע שבין נתב"ג למתחם התפעולי החשמלי בלוד, יחולו בשבועות הקרובים גם שינויים בתנועת הרכבות בימי שישי, באיזור תל אביב ודרומה.

 

החל מחצות שבין יום חמישי ליום שישי, ה-31 במאי, לא יפעלו רכבות בקו מודיעין-נתב״ג-תל אביב ההגנה. לרשות הנוסעים יועמדו שאטלים בין תחנות מודיעין מרכז לנתב״ג, ומנתב״ג לתל אביב סבידור-מרכז, עם עצירה בתחנת ת״א ההגנה. כמו כן, רכבות התגבור בין לוד לחיפה, העוקפות את ציר איילון בימי שישי - לא תופעלנה.

 

תנועת הרכבות בקו באר שבע-תל אביב ההגנה, תקוצר ותסתיים בתחנת לוד. לרשות הנוסעים יופעל מערך היסעים בין תחנות לוד-תל אביב ההגנה וסבידור מרכז. כמו כן, הרכבות בקו הפרברי אשקלון-תל אביב יסיימו את נסיעתן מדרום בתחנת לוד. לרשות הנוסעים יופעל מערך היסעים בין תחנות לוד ותל אביב ההגנה וסבידור מרכז.  

 

בשל העבודות החישמול, חלים מדי יום שישי שינויים בתנועת הרכבות באיזור תל אביב ותחנת תל אביב השלום סגורה לשירות. תנועת הרכבות בכל המקטעים תשוב לסדרה מידי מוצאי שבת.

 

 

 

החל מה-26 במאי תפעיל רכבת ישראל בקו נהריה-תל אביב שלוש רכבות בשעה, במקום שתי רכבות כיום, בכל כיוון, בשעות העומס. השר כץ: המשרד ממשיך לקדם במרץ הקמת מסילות חדשות בכל רחבי הארץ ורכש של קרונות וקטרים חשמליים, לרווחת הנוסעים

 

החל מ-26 במאי יתווספו 19 רכבות יומיות בקו נהריה-תל אביב-באר שבע. זאת, בעקבות החלטת שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, להעלות בחזרה את תדירות הרכבת, שצומצמה לפני מספר חודשים בעקבות הפעלת הקו המהיר לירושלים.

 

במסגרת זאת, החל מיום ראשון, ה-26 במאי, תפעיל רכבת ישראל בקו נהריה-תל אביב שלוש רכבות בשעה, במקום שתי רכבות כיום, בכל כיוון, בשעות העומס. כתוצאה מכך, תדירות הרכבות בין חיפה לתל אביב תגדל לארבע רכבות בשעה, בשעות העומס, במקום שלוש רכבות כיום. מדובר בתוספת כוללת של 12-15 אלף מקומות ישיבה ביום לנוסעי הרכבת.

 

תוספת השירות תינתן באמצעות רכבות דו-קומתיות (״דאבל דק״) וקרונועים (IC-3) שיפעלו בקו, ויקלו משמעותית על העומס בשעות השיא. המהלך התאפשר לאחר ניסוי שבוצע לפני כחודש על ידי רכבת ישראל. לדברי השר כץ, הגדלת מספר הרכבות הדו-קומתיות בקו תקל על העומסים בקרונות הרכבת ותשפר משמעותית את השירות לנוסעים לצפון וממנו.

 

על פי לוח הזמנים החדש, הרכבות החדשות יצאו מנהריה לתחנות באר שבע, בשעות: 05:27, 06:27, 07:27, 08:27, 09:27, 15:27, 16:27, 17:27, 18:27 ו-19:27. כמו כן יצאו רכבות מבאר שבע לנהריה בשעות: 04:53, 05:53, 06:53, 07:53, 12:53, 13:53, 14:53, 15:53, 16:53, 17:53 ו-18:53.

 

רכבות אלה יעצרו בתחנות: עכו, מרכזית המפרץ, חיפה מרכז השמונה, חיפה בת גלים, חיפה חוף הכרמל, ת״א אוניברסיטה, ת״א סבידור מרכז, ת״א השלום, ת״א ההגנה, לוד, רמלה, קריית מלאכי יואב, קרית גת, להבים רהט, ובאר שבע צפון ומרכז.

 

בחודשים הקרובים צפויים להגיע קרונות וקטרים נוספים, שהוזמנו מחו״ל. עם הגעתם, צפוי שיפור שירות משמעותי ברכבת ישראל, שיאפשר להקל משמעותית על העומס, בשעות השיא.

 

״משרד התחבורה מוביל מזה עשור מהפכה חסרת תקדים לחיבור הגליל, הנגב וירושלים למרכז הארץ, באמצעות רשת ארצית של כבישים ומסילות ברזל ששינו את מפת התחבורה בישראל. במסגרת זאת, הוקמו מאות קילומטרים של מסילות חדשות בכל רחבי הארץ. משרד התחבורה ממשיך לקדם במרץ הקמת מסילות חדשות בכל רחבי הארץ ורכש של קרונות וקטרים חשמליים, לטובת הנוסעים״, אמר השר כץ.

 

במסגרת עבודות החישמול של רשת המסילות שבין נתב"ג לתל אביב, וכן במקטע שבין נתב"ג למתחם התפעולי החשמלי בלוד, יחולו בשבועות הקרובים גם שינויים בתנועת הרכבות בימי שישי, באיזור תל אביב ודרומה.

 

החל מחצות שבין יום חמישי ליום שישי, ה-31 במאי, לא יפעלו רכבות בקו מודיעין-נתב״ג-תל אביב ההגנה. לרשות הנוסעים יועמדו שאטלים בין תחנות מודיעין מרכז לנתב״ג, ומנתב״ג לתל אביב סבידור-מרכז, עם עצירה בתחנת ת״א ההגנה. כמו כן, רכבות התגבור בין לוד לחיפה, העוקפות את ציר איילון בימי שישי - לא תופעלנה.

 

תנועת הרכבות בקו באר שבע-תל אביב ההגנה, תקוצר ותסתיים בתחנת לוד. לרשות הנוסעים יופעל מערך היסעים בין תחנות לוד-תל אביב ההגנה וסבידור מרכז. כמו כן, הרכבות בקו הפרברי אשקלון-תל אביב יסיימו את נסיעתן מדרום בתחנת לוד. לרשות הנוסעים יופעל מערך היסעים בין תחנות לוד ותל אביב ההגנה וסבידור מרכז.  

 

בשל העבודות החישמול, חלים מדי יום שישי שינויים בתנועת הרכבות באיזור תל אביב ותחנת תל אביב השלום סגורה לשירות. תנועת הרכבות בכל המקטעים תשוב לסדרה מידי מוצאי שבת.