ההסתדרות והנהלת הרכבת חתמו על שני הסכמים חדשים

ההסכמים חדשים מסדירים את תנאי העסקת העובדים שיועברו למשרדי הרכבת החדשים בלוד, וכן את זכויות העובדים המעורבים בביטול אגף השירות לנוסע


14:07 ,06.07.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי, יו"ר ועד העובדים ברכבת ישראל ניקה שמחוביץ' וסמנכ"ל מינהל ברכבת יפעת לוי חתמו על שני הסכמים חדשים ברכבת ישראל. ההסכם הראשון חל על עובדי חטיבת הנוסעים ברכבת ומסדיר את זכויותיהם בעקבות שינוי מבנה ארגוני שמובילה החברה. כחלק מהשינוי, הרכבת צפויה לבטל את אגף השירות לנוסע ולהקים שני אגפים חדשים - אגף פקחים ואגף תחנות. ההסכם החדש דואג בין היתר שעובדי החטיבה שינויידו בעקבות שינוי המבנה הארגוני, לא ייפגעו ברמת עיסוקם והשתכרותם.

 

כחלק מכך ההסכם מעגן שינויים מוסכמים בתקני תפקידים, מסדיר עדיפות לעובדי הרכבת על פני קליטת עובדים חדשים, ומחייב רמות תפקיד משודרגות בתפקידים ניהוליים לעובדי הסכם קיבוצי. כמו כן הוא מסדיר תנאים נוספים כמו גמולים שונים שלהם זכאים העובדים במסגרת המעבר לדירוג חדש והתחייבות החברה להקצות 10 מלגות בשנה לצורך מימון לימודים אקדמיים או לימודי תעודה לעובדים.

 

ההסכם השני מסדיר את תנאי העסקת עובדים על רקע מעבר משרדי הרכבת למבנה חדש בלוד. במסגרת מהלך זה, שיושלם לקראת סוף ינואר 2018, כלל עובדי מתחם ת"א-סבידור, עובדי המטה בלוד, עובדי מתחם ת"א-דרום ובניין יגאל אלון בת"א,  יעברו לבניין החדש שמוקם במתחם תחנת לוד.

 

ההסכם כולל בין היתר מענק מעבר חד פעמי על סך 1,900 שקל לעובדים שיעברו ופיצויים בגין תוספת זמן הנסיעה למיקום החדש, למשך שנה. לצד זאת בהסכם ישנה רגישות מיוחדת כלפי עובדים ועובדות בחופשת לידה, כך שתקופת ההסתגלות שתימשך שנה לא תיפגע בעקבות היציאה לחופשת הלידה.

 

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, בירך במעמד החתימה על ההסכמים ואמר: "ההסכמים עליהם חתמנו מבטיחים כי זכויות עובדי הרכבת יישמרו ויכובדו גם בעת שינויים מבניים ופיזיים. באמצעות שיתוף הפעולה עם הנהלת הרכבת וההסכמים שאנו חותמים נוכל להמשיך ולפתח אותה כאמצעי תחבורתי איכותי ויעיל לטובת הציבור הישראלי".

 

יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, ציין: "הרכבת נחשבת לכלי התחבורה המפותח ביותר והמתקדם מבין ענפי התחבורה הציבורית, ובהתאם עובדי הרכבת נמצאים בתקופה רווית הסכמים קיבוציים והתפתחויות חיוביות. אנו שמחים לעמוד מאחורי עובדי הרכבת ולחזק את מעמדם ושכרם".

 

יו"ר ועד הרכבת, ניקה שמחוביץ': "אני מברך על חתימת ההסכמים ומצפה להמשך עבודה פוריה ושיתוף פעולה עם ההנהלה ועם ההסתדרות. יחד נמשיך להצעיד קדימה את הרכבת ואת עובדיה".

 

את המו"מ לחתימה על ההסכמים ליוו ממונה החטיבה באיגוד עובדי התחבורה עמית הלל וצוות עורכי הדין ממשרד עוה"ד אהוד שילוני ושות'.