החלה הקמת הגשר הגבוה בישראל

גשר הרכבת, הממוקם מעל עמק הארזים בגובה של 100 מטר, הוא חלק מהקמת קו הרכבת המהירה תל אביב-ירושלים


09:54 ,16.01.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

השבוע החלו משרד התחבורה וחברת רכבת ישראל להניח את הקטעים הראשונים של גשר הרכבת, שיינשא מעל עמק הארזים בסמוך לירושלים.

 

הגשר, חלק מהקמת קו הרכבת תל אביב-ירושלים, הוא הגבוה בישראל, יתנשא לגובה של 100 מטר ואורכו הוא 1 ק"מ. עליו יונחו צמד מסילות ברזל.

 

הקשר יקושר בין שתי מנהרות, שכרייתן הסתיימה לאחרונה; מנהרה באורך של 820 מטר ומנהרת ליפתא, באורך של 2.5 ק"מ, שתוביל לתחנת הרכבת האומה, המוקמת בימים אלה בעומק של 800 מטר מתחת לפני הקרקע בסמוך לבנייני האומה בירושלים.

 

עלות הקמת הגשר היא כ-140 מיליון שקל. הוא נשען על 14 ניצבי ענק, שהגבוה ביניהם מתנשא לאורך של כ-100 מטר. מיסעת הגשר, עליה תנוע הרכבת במהירות של 150 קמ"ש, מוקמת בשיטת הדחיקה, המאפשרת לבנות את הגשר בשני הכיוונים בו זמנית, ומאפשרת למנוע הפרעות לתנוע בכביש 9.

 

עד כה הושלמה דחיקתן של שמונה מקטעים, באורך כולל של כ-180 מטר. משקלו של כל אחד מהמקטעים הוא כ-600 טון.

 

לדברי שר התחבורה ישראל כץ, הקמת קו הרכבת המהירה תל אביב-ירושלים צפויה להסתיים ב-2017 ומדובר בפרויקט התחבורתי הגדול ביותר המבוצע כיום בישראל.