ועד עובדי הרכבת החדש כונס לישיבה ראשונה

ההסתדרות תמנה צוות משא ומתן בנוגע ליישום ההסכם הקיבוצי מול הנהלת הרכבת והממשלה מקרב הוועד החדש


00:00 ,05.07.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

אתמול (ד') כינסה ההסתדרות את חברי ועד העובדים החדש של הרכבת לפגישה ראשונה.

במסיבת עיתונאים, שנערכה בתחילת הפגישה, הודיע יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי, כי בכוונת הוועד לבחור צוות לניהול המשא ומתן על ההסכם הקיבוצי מול הנהלת הרכבת והממשלה. יצוין שעקרונות ההסכם הושגו לפני כמה חודשים.

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות אבי ניסנקורן אמר במסיבת העיתונאים: "לכל אחד מחברי הוועד החדש חשוב עתיד הרכבת. לא יכול להיות שיש ועד עובדים, שמביא להרס יחסי העבודה ו(מהווה) סכנה לעובדי הרכבת. אנחנו עמדנו מאחורי הועד בכל הקשור לעובדי קבלן ומיקור חוץ. כשזה מגיע למצב שהורסים את העבודה המאורגנת, אין לנו ברירה אלא לפעול.

"גילה אדרעי יכולה לעשות כמה מסיבות עיתונאים שהיא רוצה. היא בסך הכל עובדת מן המניין. אין לה שום סמכויות של ועד. אם הבלגן יימשך, כל מה שהושג ברכבת לטובת העובדים עלול לרדת לטמיון".

אמר יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי: "אותי אי אפשר להאשים שלא הייתי עם עובדי הרכבת. שכבתי עבור הועד על הגדר. בסוף אמרתי די, אי אפשר בכל יום שני וחמישי לאיים בהשבתה. אם בית הדין אומר לשבת למשא ומתן, לא משחקים".

אחד מחברי הוועד החדש, יעקב ענף: "מה שמעניין כרגע, זה שעובדי הרכבת ישנו טוב בלילה".

אמר חבר ועד אחר, אהרון כהן: "אנחנו חייבים להחזיר את אמון הציבור בעובדי הרכבת. התביישתי בהתנהלות הוועד הקודם בבית הדין. זה לא הפרצוף שלנו".