"הפרטת נמלים עכשיו", מול "ההפרטה היא אסון"

דעות מנוגדות, אך מנומקות, נשמעו בכנס הגרעינים החמישי של חברת קוראל שהתקיים בשבוע שעבר. וגם תקנות ונוהלים חדשים ביבוא תבואה ומניעת אבק


00:00 ,17.06.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

דעות בעד ונגד הפרטת הנמלים, אמצעי פיתוח להובלה וגם נוהלי בטיחות חדשים בהובלת תבואות. כל אלה ואחרים נשמעו בכנס הגרעינים החמישי של חברת קוראל שירותי ים בע"מ, שהתקיים בשבוע שעבר.

הכנס התקיים במגדלי עזריאלי, בהשתתפות עשרות יבואנים, אנשי ספנות ונמלים.

מנכ"ל חברת קוראל יוני איזקוב פתח את הכנס, הרחיב בנושא תקנות בשוק התבואות והעלה על נס את פועלו של ראובן סדנאי.

יו"ר ארגון עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי, סיפר שהוא לעיתים מפתיע אפילו את עצמו, אבל הוא בעד הפרטה, שכן זה, לדבריו, המודל המנצח. ולא רק שיש לתמוך בהפרטה, אמר, אלא להאיץ את לוחות הזמנים שנקבעו בעת הרפורמה ולא לחכות עד שנת 2020, אלא ללכת להפרטה מלאה עכשיו, תוך מתן אפשרות לעובדים לרכוש חלק מהבעלות על הנמליםם. ההסכמים של 2005, אמר, אינם רלוונטיים כבר.

דבריו גררו התנגדות מה מצד המשתמשים, שתהו על הבדלי השכר שבין עובדיהם שלהם לבין עובדי הנמלים.

מנכ"ל ממגורות דגון מיקי שירן דיבר על התקנות והנהלים החדשים בעת הובלת תבואה, כולל חוק האוויר הנקי, שידרוש משאיות סגורות להובלת המטען מהממגורות, על מנת להימנע מפליטת אבק גרעינים.

סמנכ"ל תפעול ומסופים בנמל אשדוד אלדד וקסמן דיבר על הפיתוח שחל בנמל, כולל המסוע שיקצר את תהליך הפריקה והאמצעים שנוקט הנמל במניעת אבק.

מנכ"ל מספנות ישראל צביקה שכטרמן קיצר בדברים ועמד על יכולות הנמל, בהיותו הרציף הפרטי היחיד בישראל.

החשב הכללי באוצר לשעבר, פרופ' ירון זליכה, התחיל את נאומו במהפיכה התעשייתית שעברה על אנגליה ומשם בנה על התפתחות יכולות היצור של משק. בניגוד לאדרי, זליכה עמד בתוקף על דעתו שהפרטת הנמלים נכשלה בגדול והינה החולה הרעה של ענף הספנות והיבוא.

"ההפרטה אינה פתרון, אלא אמצעי שיכול להתקיים רק בסביבה תחרותית", אמר, "מי שמדבר על להפריט את הנמלים, הוא לא מאוזן".

זליכה פירט בנוגע לחלוקת המשאבים במשק, שם טען שהסוכנים, אנשי הביניים שניצבים בין המגזרים, הם שאינם מחלקים את העושר בין רבדי האוכלוסייה וגורמים לכך שהמשק בישראל הינו בין העניים בכל קטגוריה אפשרית.

מנכ"ל חברת צנציפר ליבוא תבואות איתי רון העניק סקירה על שוק הגרעינים בישראל.

חתם את הכנס נשיא לשכת הספנות ד"ר יורם זבה, שהרצה על להיכן הולך ניהול הנמלים בישראל.

מחברת קוראל נמסר שהכנס היה הצלחה רבתי, להתראות בכנס הגרעינים השישי.