מדצמבר 2013: תושבי שדרות ונתיבות יוכלו להגיע לתל אביב ברכבת בתוך פחות משעה

השר כץ החליט להקדים את פתיחת הקו לשדרות ונתיבות בסוף שנת 2013. עלות הפרויקט נאמדת ב-2.2 מיליארד שקלים


00:00 ,14.02.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

בשורה טובה לתושבי הדרום. שדרות ונתיבות יחוברו לרשת המסילות הארצית בסוף שנת 2013, כשנתיים לפני המועד המתוכנן. כך הודיע אתמול שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.

חיבור שדרות ונתיבות לרשת המסילות הארצית מבוצע במסגרת הקמת קו הרכבת אשקלון-באר שבע, שצפוי לחבר גם את אופקים לרשת המסילות, ברבעון האחרון של שנת 2015. עלות הפרויקט נאמדת ב-2.2 מיליארד שקלים.

השר כץ החליט להקדים את פתיחת הקו לשדרות ונתיבות, עוד לפני השלמת קו הרכבת אשקלון-באר שבע, במטרה לזרז את חיבור הפריפריה בדרום למרכז הארץ, ולאפשר גם לתושבי שדרות ונתיבות להגיע במהירות למרכז הארץ, גם באמצעות הרכבת.

שר התחבורה ציין כי מדובר בקו שישנה את פני המציאות של תושבי הדרום ויאפשר לאלפי נוסעים להגיע מדי יום במהירות ובנוחות משדרות, נתיבות ויישובי הסביבה למרכז הארץ. כתוצאה מכך, יורחבו אפשרויות התעסוקה של התושבים.

בימים אלה הולכת ומוקמת תחנת הרכבת בשדרות בעלות של כ-45 מיליון שקלים. התחנה בשדרות תהיה תחנת הרכבת הראשונה בישראל, שתמוגן נגד טילים. בקרוב, יוחל גם בהקמתה של תחנת הרכבת בנתיבות הקמת טרמינל נוסעים חדיש, רציפי נוסעים באורך של 300 מטר ומעברים תת קרקעיים ועיליים.

השר כץ ציין כי מדצמבר 2013 יוכלו תושבי נתיבות והסביבה לעלות על רכבת אקספרס ולהגיע לתחנת ההגנה בתל אביב בתוך פחות מ-60 דקות.  

על פי התוכנית, זמן הנסיעה מנתיבות אשקלון יעמוד על 21 דקות בלבד. נתיבות-אשדוד – 32 דקות, נתיבות-יבנה – 48 דקות, ונתיבות-ראשל"צ- 58 דקות. נתיבות-שדרות - 9 דקות, שדרות-אשקלון - 12 דקות, אשקלון-אשדוד – 11 דקות, אשדוד-יבנה – 16 דקות, ומיבנה לתחנת משה דיין בראשל"צ יעמוד זמן הנסיעה על 10 דקות בלבד.

במסגרת הפרויקט קו הרכבת אשקלון- באר שבע מוקמת מסילה באורך של כ-60 קילומטר בין אשקלון לבאר שבע. העבודות כוללות הקמת 15 גשרי רכבת, שלושה גשרי כביש, ארבע הפרדות מפלסיות, 11 מעברים חקלאיים ו-48 מעברי מים.

השר כץ מסר כי כחלק מתוכנית הפיתוח המואצת של הרכבת, ב-2013 יפתח הקטע המסילתי מאשדוד דרך יבנה, שיתחבר לקו ראשל"צ מערב ועד תל אביב. בכך יחוברו תושבי הדרום בקשר ישיר גם לאשקלון, אשדוד, יבנה, ראשון לציון, חולון, בת ים ותל אביב.