פורסמו המועמדים לתכנון, הקמה ותחזוקה של מערכות אלקטרו-מכאניות ומיסעות בקו לירושלים

הקמת ותחזוקת המערכות והמיסעות בקו הרכבת המהיר כוללות הקמת 46 ק"מ מצטברים של במנה עליון, עבודות הנדסיות, ופיקוח ואינטראקציה בין המערכות


11:02 ,21.05.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

השבוע פרסמה רכבת ישראל את קבוצות המועמדים שעמדו בתנאים המוקדמים של הליך המיון המוקדם (PQ) לתכנון, הקמה ותחזוקה של מערכות אלקטרו-מכאניות ומיסעות בטון בקו המהיר תל אביב-ירושלים.

 

 קבוצות המועמדים הינן:

קבוצת DCME PLUS, המורכבת מהחברות: דניה סיבוס בע"מ, מנוליד חירות מערכות בע"מ, PEC+S Planning Engineering Consulting + Services GmbH,CHINA CIVIL ENGINEERING CONSTRUCTION COMPANY

 

קבוצת Jerusalem Railway Partners המורכבת מהחברות הבאות: שיכון ובינוי-סולל בונה תשתיות בע"מ, לסיכו בע"מ,  EIFFAGE RAIL GMBH, ELECNOR S.A

 

קבוצת SHAPIR-PRS-PACSA JV המורכבת מהחברות הבאות: שפיר הנדסה אזרחית וימית בע"מ, INGENIERIA Y CONSTRUCCION PACSA SA,POWER&RAILWAY SOLUTIONS S.L

 

קבוצת Electra Bogl JV המורכבת מהחברות הבאות: אלקטרה בע"מ, אלקטרה תשתיות חופרי השרון בע"מ,  SIGNON SCHWEIZ AG, Max Bogl Bauunternehmung GmbH & Co KG

 

הליך המיון המוקדם מבוצע לרוב במגה-פרויקטים' שבהם מתבצעות עבודות מורכבות בעלות כספית גבוהה, על מנת להגדיר מראש את הקבוצות שישתתפו במכרז, בכדי לצמצם אפשרות פסילה של קבוצות בהמשך ההליך ולמנוע עיכובים.

 

הקו המהיר לירושלים הינו קו מסילת רכבת חשמלי, המשתרע בין תחנת ההגנה עד תחנה חדשה המוקמת בירושלים בסמוך לבנייני האומה. הקו המהיר כולל תוואי מסילה קיים מתל אביב לכיוון מודיעין עד מחלף ענבה; וכן תוואי מסילה חדש המצוי בעיצומו של תהליך הקמה ממחלף ענבה ועד לתחנת האומה. הקו מתוכנן לנסיעת רכבות נוסעים במהירות של עד 160 קמ"ש, ויאפשר זמן נסיעה של 28 דקות בין תחנת ההגנה בת"א ועד תחנת האומה בירושלים.

 

הפרויקט כולל כרייה של 5 מנהרות (4 כפולות ואחת אחודה) באורך מצטבר של כ-37 ק"מ וביניהן בנייה של 8 גשרים (מרביתם כפולים) באורך מצטבר של כ-6.5 ק"מ.

 

שלב ההקמה והתחזוקה של מערכות אלקטרו-מכאניות ומיסעות בטון בקו המהיר של רכבת ישראל לירושלים הינו נדבך מהותי בפרויקט הקו המהיר. שלב זה יבוצע לאורך כ–25 ק"מ מערבה מתחנת האומה בשיטת "תכנון-ביצוע" וכולל, בין השאר, הקמת כ-46 ק"מ מצטברים של מבנה עליון מסוג מיסעת בטון (Slab Track), לרבות מסילות הרכבת; ביצוע עבודות הנדסה אזרחית לרבות במנהרות, בגשרים ובקטעי מעבר ביניהם; הקמת מערכות אלקטרו-מכאניות, התומכות בהפעלת הרכבת; ניהול, תיאום, פיקוח ביצוע אינטגרציה בין כלל המערכות המותקנות לרבות חשמול ומערכות תשתית רכבתיות אחרות וכן תחזוקה של המערכות המותקנות על ידי הקבלן.

 

מנכ"ל רכבת ישראל בעז צפריר: "פרויקט הקו המהיר הינו מגה פרויקט אסטרטגי לחיבור בירת ישראל למטרופולין תל אביב וחיזוקה. הקמת הקו המהיר כחלק מרשת המסילה החשמלית, תביא את רכבת ישראל לעידן חדש ותהווה מהפך תחבורתי שישנה את פני מדינת ישראל. אנו עומדים בלוחות הזמנים לקראת סיום העבודות בסוף שנת 2017".