רכבת ישראל: אמיר שביט מונה למנכ"ל בפועל

דירקטוריון רכבת ישראל מינה את אמיר שביט, סמנכ"ל הכספים של החברה, כמנכ"ל בפועל. המינוי יהיה בתוקף עד שוועדת האיתור תסיים את הליכי המכרז ותבחר את המנכ"ל הבא


00:00 ,10.05.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

דירקטוריון רכבת ישראל מינה את אמיר שביט, סמנכ"ל הכספים של החברה, כמנכ"ל בפועל. המינוי יהיה בתוקף עד שוועדת האיתור תסיים את הליכי המכרז ותבחר את המנכ"ל הבא
 
דירקטוריון רכבת ישראל, מינה את סמנכ"ל הכספים של רכבת ישראל, אמיר שביט, כמנכ"ל בפועל. הדירקטוריון הודה למנכ"ל הרכבת היוצא, יצחק (חקי) הראל, ושיבח את עבודתו וציין לשבח את הדרך בה הוביל את החברה בשנתיים וחצי האחרונות.
 
מרכבת ישראל נמסר כי בפברואר השנה, הודיע מנכ"ל הרכבת יצחק (חקי) הראל, כי יסיים את תפקידו בחודש מאי 2010 לאחר שהנהיג במשך שנתיים וחצי את חברת רכבת ישראל בשורה של מהלכי שיפור השירות, הפיתוח, התפעול, חוזי העבודה והמינהל התקין ובכך הפך את חברת רכבת ישראל לחברה יציבה הנמצאת בתנופת פיתוח ובעלת הסכמים מוסדרים מול הממשלה.
 
מינויו של שביט יחול עד שוועדת האיתור של דירקטוריון הרכבת תסיים את הליכי המכרז ותבחר את המנכ"ל הבא.
 
אמיר שביט משמש בשנתיים האחרונות כסמנכ"ל כלכלה וכספים ברכבת ישראל, בשנים האחרונות ייצב אמיר את החברה ובכלל זה הסכם פיתוח חדש מול הממשלה, הסכם סובסידיה חדש אשר מגלם בחובו תמרוץ להשגת יעדי החברה בהסעת נוסעים הובלת מטענים ורמת שירות, יישום פרויקט ה ERP בחברה, הסכם הפרישה ועוד.
 
בעבר שירת שביט באגף התקציבים בתחומי האנרגיה והמים וקודם לכן בתחום התחבורה. בין הנושאים שעסק בהם: הרפורמה בתחבורה הציבורית, שיפור השירות באגפי הרישוי והרכב, הקמת חברת נתיבי גז, הסדר תעריפי המים עם המגזר החקלאי, העלאת הבלו על הסולר, הקמת רשות המים , תעריפי אנרגיות מתחדשות ועוד. 
 
אמיר שביט בן 38, חבר קיבוץ נען, נשוי למיכל ואב לשתי בנות.