רכבת ישראל: השבתת קווים נמשכת

גם הבוקר הושבתה הפעילות בתחנות הראשונים, כרמיאל ואחיהוד ועד שעות הצהריים בוטלו מעל ל-40 רכבות. אתמול אחה״צ נקלעו השיחות בין הצדדים למבוי סתום ורכבת ישראל האשימה את יו״ר הוועד, גילה אדרעי, בדחיית פתרון פשרה


12:04 ,11.03.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

מרכבת ישראל נמסר כי בשל השבתת הוועד עד שעות הצהריים בוטלו מעל 40 רכבות אשר תוכננו להיום, וכן 38 רכבות שתוכננו לאתמול. רכבות אלה משרתות שלושה קווים חשובים ברכבת: הראשונים - לוד, כרמיאל - באר שבע, וכרמיאל - חיפה.

 

כתוצאה מכך, נעולות גם היום תחנות כרמיאל, אחיהוד וראשל״צ הראשונים, ומביאים לפגיעה ב-10-15 אלף נוסעים מדי יום, רובם מהפריפריה. עד סוף היום, צפויות להתבטל 40 רכבות נוספות.  אנו מתנצלים בפני הנוסעים על חוסר האחריות של ועד העובדים ופגיעתם בעשרות אלפי נוסעים״.

 

נזכיר כי אתמול אחה״צ נודע כי השיחות בין נציגי העובדים וההסתדרות להנהלת הרכבת הגיעו למבוי סתום.

 

מרכבת ישראל נמסר אתמול כי למרות שהנהלת הרכבת וראשי ההסתדרות הגיעו לפתרון פשרה הוא נדחה על ידי יו״ר ועד הרכבת, גילה אדרעי. ״מאז כניסתה לתפקידה אנו מוצפים בעשרות תביעות וסכסוכי עבודה באופן חסר תקדים תוך שראשת הוועד משביתה את מערך המטענים וגורמת להפסד של 1.3 מיליון שקל ליום וכן משביתה את מערך ההדרכה באופן שעלול לסכן את עתיד הרכבת ואת הבטיחות״, נמסר מחברת רכבת ישראל.

 

מההסתדרות נמסר אתמול כי ״הוועד ינהג באחריות בגיבוי ההסתדרות, ומעבר לשני הקווים המושבתים לא תהיה פגיעה נוספת בנוסעים״.