רכבת ישראל: נמשך שדרוג תחנות הנוסעים

זאת כחלק מפרויקט ארצי בעלות 64 מיליון שקל. בוצעו עבודות נרחבות מטעם אגף הלוגיסטיקה של רכבת ישראל לשיפור ושדרוג השירות בתחנות קיסריה פרדס-חנה ובנימינה


12:20 ,04.12.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

רכבת ישראל בתנופת פיתוח ומתקדמת לדור הבא, גם בשדרוג סביבת תחנות הנוסעים הקיימות. במסגרת פרויקט שדרוג התחנות הארצי, בעלות של 64 מיליון שקל, בוצעו בחודשים האחרונים עבודות נרחבות מטעם אגף הלוגיסטיקה של רכבת ישראל לשיפור ושדרוג השירות בתחנות קיסריה פרדס-חנה ובנימינה.

 

תחנת קיסריה פרדס-חנה קיימת מאז שנת 2001. כחלק משדרוג תחנות רכבת ותיקות ובכדי להתאימן לסטנדרטים העכשוויים, מבצע בחודשים האחרונים אגף הלוגיסטיקה של רכבת ישראל עבודות בקנה מידה נרחב בתחנה, בעלות כוללת של 4.5 מיליון שקל. במסגרתו הושלם קירוי של 120 מ״ר בתחנה. מהלך זה יעניק לנוסעי התחנה, הצללה בקיץ וקירוי בחורף. 

 

תחנת קיסריה-פרדס חנה הינה מהתחנות המרכזיות בקו החוף של רכבת ישראל, מהקווים העמוסים ביותר בישראל. מידי חודש עוברים בתחנה מעל ל-100 אלף נוסעים. לצד זאת, ממשיכות להתבצע בתחנה עבודות שדרוג של תשתיות המים, החשמל, ושיפורים בהנגשת התחנה, אשר צפויות להסתיים במהלך שנת 2019.  

 

תחנת בנימינה הינה מהתחנות העמוסות בישראל, המשרתת מדי חודש כ-280 אלף נוסעים. לאחרונה, הוכשר חניון נוסף של 150 מקומות בקרבת אזור התחנה. עם חניכת החניון, עולה מספר מקומות החנייה החינמיים בחניונים המשרתים את נוסעי תחנת בנימינה אל מעל ל-1,000. החניון הוקם בשיתוף פעולה עם מועצת בנימינה-גבעת עדה והוא ממוקם ברחוב האסיף בצדו המערבי של אזור התעשייה. כמו כן, מבוצעות בתחנה עבודות להוספת יציאה נוספת  לכיוון החניון הצפוני והקמת חנות נוחות חדשה לרווחת הנוסעים בתחנה.

 

מרכבת ישראל נמסר: ״במהלך החודשים האחרונים, פועל אגף הלוגיסטיקה של רכבת ישראל בתחנות רבות ברחבי הארץ, במטרה לשדרג את השירותים הניתנים לנוסעים.

במקביל, נעשה מאמץ להקים חניונים נוספים לרווחת הנוסעים, היכן שניתן, בשטחים השייכים לרכבת, בקרבת התחנות. זאת, לצד האפשרות המועדפת להגיע אל התחנות בתחבורה ציבורית״.