הרשפ"ת אישרה רכש גומלין של סימנס במכרז רכבת ישראל

בעקבות אישור תוכנית רכש הגומלין עם סימנס הוסרה המגבלה להתקשרות עם רכבת ישראל. התוכנית כוללת הרכבת הקרונות וייצור מכלולים מרכזיים ע"י ספקים ישראלים


00:00 ,16.03.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

בעקבות אישור תוכנית רכש הגומלין עם סימנס הוסרה המגבלה להתקשרות עם רכבת ישראל. התוכנית כוללת הרכבת הקרונות וייצור מכלולים מרכזיים ע"י ספקים ישראלים
 
בעקבות מגעים שהתקיימו לאחרונה הביאה הרשפ"ת (הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי במשרד התמ"ת), לאישורה של התוכנית למימוש רכש הגומלין עם חברת "סימנס" בהיקף של כ-25 מיליון יורו ובכך הוסרה המגבלה להתקשרות של רכבת ישראל עמה.
 
כזכור, סימנס זכתה במכרז לאספקת 87 קרונות נוסעים חד קומתיים (עם אופציה ל-570 קרונות נוספים) בהיקף של כ-120 מיליון יורו. מימוש ההתחייבות יעשה כולו בתחום מכלולים לתעשיית הרכבות ויכלול את הרכבת הקרונות בארץ. תוכנית רכש הגומלין שהוגשה לרשפ"ת כוללת הרכבת הקרונות המסופקים בארץ, וכן ייצור מכלולים מרכזיים ע"י ספקים ישראליים שיבחרו ע"י סימנס. הרשפ"ת בחנה בעזרת יועץ מקצועי הצעות סימנס בתחומים שונים, כמו: מערכות מיזוג אוויר, דלתות, מושבים, מערכות חשמל, מכלולי מתכת וחלקים פנימיים לקרון. תוכנית  סופית תאושר בתוך כ-3 חודשים כמתחייב במכרז.
 
מנכ"לית הרשפ"ת, עו"ד בינה בר-און, ציינה את החשיבות האסטרטגית של הסכם רכש הגומלין עם סימנס לחברות ישראליות ואמרה כי "הסכם רכש גומלין זה מהווה פוטנציאל גדול  לחברות ישראליות לשיתוף פעולה עם חברת סימנס, ולפיתוח הזדמנויות עסקיות רבות בתחום הרכבות. באמצעות כספים אלה, המגיעים לארץ מחברות זרות המחויבות ברכש גומלין ובשיתוף פעולה תעשייתי בישראל (כנגד הזמנות רכש שקיבלו מגופים ממשלתיים בארץ), ניתן להגדילמקומות עבודה, לקדם אזורי פיתוח, להעביר ידע לישראל ולפתח שווקים חדשים לתעשייה הישראלית".
  
מספר חברות נבחנות ע"י סימנס כשותף פוטנציאלי להרכבת הקרונות בארץ, בהן רמת"א באר שבע, הארגז, מרכבים, מת"ר ותע"ש חיפה.