מנכ"ל רכבת ישראל: העלאת רמת הדיוק של הרכבת – יעד מרכזי

בשנת 2007 חל גידול של 12% במספר המשתמשים ברכבת ישראל אשר מנה 31.8 מיליון נוסעים עם ממוצע יומי של 110,406 נוסעים


00:00 ,06.02.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

בשנת 2007 חל גידול של 12% במספר המשתמשים ברכבת ישראל אשר מנה 31.8 מיליון נוסעים עם ממוצע יומי של 110,406 נוסעים
 
מנכ"ל רכבת ישראל הנכנס, יצחק (חקי) הראל, סיכם אתמול את שנת 2007 והציג את תוכנית הפעולה של הרכבת לשנים 2008-2010. במסגרת הצגת התוכנית לשלוש השנים הקרובות אמר הראל כי היעד המרכזי מבחינתו הוא העלאת רמת הדיוק של הרכבת לשיעור קבוע של 92%. "אני רואה בשיעורי הדיוק של הרכבת פרמטר ראשון במעלה במהפכת השירות שלנו ולכן  קבעתי יעד שמעמיד את רכבת ישראל בסטנדרט בינלאומי".
 
תוכנית הפעולה שהציג הראל לשלוש השנים הקרובות מתרכזת בשלושה תחומים: שירות, פיתוח ובטיחות. הראל ציין כי מטרת התוכנית היא להפוך במהלך השלוש השנים הקרובות את רכבת ישראל למדויקת יותר, מתקדמת יותר ובטוחה יותר. התוכנית מבטיחה: בתחום השירות - שמירה על רמת דיוק קבועה של 92%, בתחום הפיתוח: 87 קרונות, 6 קטרים, 4 תחנות, 300 ק"מ מסילה. בתחום הבטיחות יש לסיים בנייה של 35 -57 הפרדות מפלסיות (תלוי בתקציב); 24 רדארים; והתקנת מערכותוידיאו לזיהוי תנועה (VMD).
 
מרכבת ישראל נמסר כי בסיכום שנת 2007 עולה כי הרכבת ממשיכה לחזק את מעמדה כשתשתית התחבורתית הצומחת בישראל. בשנה זו חל גידול של 12% במספר המשתמשים ברכבת. בשנה החולפת נסעו ברכבת 31.8 מיליון נוסעים (כ- 110,400 נוסעים בממוצע ליום) לעומת 28.4 מיליון בשנת 2006. במספר רכבות הנוסעים אשר פעלו בשנת 2007 עמד על כ-94,000 רכבות, גידול של 12.2% לעומת שנת 2006. גם בתחום רכבות המטען נרשם גידול בשנת 2007. בשנה זו שונעו 7.9 מיליון טון מטענים לעומת 7.6 בשנת 2006, גידול של 4%. בחודש דצמבר 2007 נסעו ברכבת 3.11 מיליון נוסעים, נתון המהווה שיא של כל הזמנים.
 
מרכבת ישראל נמסר עוד כי במהלך שנת 2007 אירעו 17 אירועי בטיחות ברכבת מתוכם: 3 התנגשויות בין רכבת לרכב במפגש, 2 התנגשויות שלא במפגש, 5 התאבדויות, ניסיון התאבדות אחד ו-6 דריסות.