מעבר בגין: סוכלה הברחת טבק שהוסלק בגלגל החלופי

בזכות ערנותם של בודקי המכס במעבר הגבול מנחם בגין נמנעה הברחת עשרות קילוגרמים של טבק לנרגילה, שהוסלקו בגלגל החלופי ברכב פרטי. שווי המס של הטבק שהוסלק מוערך בעשרות אלפי שקלים


08:59 ,15.01.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

ערנותם ומקצועיותם של בודקי המכס במעבר הגבול ״מנחם בגין״ (טאבה), מנעה הברחת כמות מסחרית של טבק לנרגילה מסיני, שהוסתרו בחללים שונים ברכב פרטי, כששווי המס המוערך בגינם, עומד על עשרות אלפי שקלים.

 

חשדם של בודקי המכס התעורר כאשר הבחינו בריח מתוק שעלה בחלל הרכב שעבר במסלול הירוק. הבודקים החליטו לערוך בדיקה יסודית, תוך שהם מקבלים הנחיות מיחידת המודיעין של המכס, ומצאו לתדהמתם עשרות קילוגרמים של טבק, שהוסלקו בתוך הגלגל החלופי ברכב וכן בתא הכפפות ומתחת למוט ההילוכים. 

 

שלושת הנוסעים ברכב, תושבי כפר מנדא, הועברו לחקירת יחידת הסמים של מכס אילת. בחקירה התברר שקיים קשר משפחתי בין אחד המעורבים לבין חנות ממכר טבק בכפרו, המנוהלת על ידי בני משפחתו. אחד החשודים נעצר ושוחרר בערבות בבית משפט השלום באילת, בתנאים מגבילים של ערבות עצמית, ערבות צד ג׳, צו עיכוב יציאה מהארץ והפקדת דרכון בבית המשפט למשך 90 יום. המשך הטיפול במקרה הועבר למחלקה המשפטית לבחינת הגשת כתב אישום.