רכבת ישראל: מסוף מטענים חדש בנמל חיפה

המסוף החדש, המכונה בשם ״דפולוג״, נבנה בעורף נמל חיפה לטובת הרחבת פעילות המטענים בנמל חיפה. המסוף כולל שלוש מסילות באורך של 1,500 מטר כאשר שתיים מתוכן מיועדות לפריקה וטעינה ומסילה נוספת תשמש לצרכים תפעוליים


14:00 ,13.01.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

בסוף השבוע האחרון הפעילה רכבת ישראל לראשונה את מסוף ״דפולוג״, מסוף המטענים החדש בנמל חיפה. המסוף נחנך עם כניסתה הראשונה של רכבת מטען הכוללת 21 מכולות למסוף החדש שנבנה בעורף נמל חיפה.

 

המסוף החדש, שנבנה על ידי רכבת ישראל וחברת מעגן, כולל שלוש מסילות באורך של 1,500 מטרים, כאשר שתיים מתוכן עבור טעינה ופריקה, ומסילה נוספת לצרכים תפעוליים.

 

לצורך הנחת המסילות ובניית המסוף, ביצעה רכבת ישראל פרויקט רחב היקף לפינוי מאות טונות של קרקע מזוהמת לאורך רחוב סלמן, זאת בתיאום עם המשרד להגנת הסביבה.

 

מסוף ׳דפולוג׳ מצטרף למסוף המטענים הקיים בנמל חיפה, שעבר לפני כשנתיים וחצי שדרוג והרחבה, ויאפשר הגדלה של נפח הובלת המכולות ברכבת לנמל חיפה, שיפור השרות ללקוחות חטיבת המטענים, וקיצור זמן העברת המכולה מהנמל ללקוח.

 

מרכבת ישראל נמסר כי בזכות המסוף החדש תתייעל משמעותית עבודת חטיבת המטענים של רכבת ישראל, המשנעת מדי שנה קרוב ל-10 מיליון טון מטענים, כאשר כל רכבת מורידה בין 60-70 משאיות פול טריילר מהכביש, תוך צמצום הגודש בכבישים וזיהום האוויר, והגברת הבטיחות לכלל משתמשי הדרך.