מעבר טאבה: נמנעה הברחה של כ-250 ק״ג טבק

עלות הטבק שנמנעה הברחתו עומדת על כ-17 אלף שקל וערך המסים בגינם הינו כ-80 אלף שקל. הטבק הוסלק בדלתות הרכב וכן בקורה התומכת במושב האחורי ברכב


11:46 ,05.11.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

ערנותם של בודקי מכס אילת והבודקים הביטחוניים של רשות שדות התעופה המוצבים במעבר טאבה, הביאו לתפיסתם של 250 ק״ג טבק, אותם ניסתה להבריח משפחה מיפו אשר שבה מחופשה בסיני. עלות הטבק שנמנעה הברחתו עומדת על כ-17 אלף שקל וערך המסים בגינם הינו כ-80 אלף שקל.

 

האירוע התרחש ביום שישי האחרון במסוף המכס במעבר טאבה, כאשר זוג ישראלים מיפו, אשר שבו מחופשה בסיני יחד עם שלושת ילדיהם הקטנים, עוררו את חשדה של הבודקת הביטחונית של רשות שדות התעופה, אשר סרקה את הרכב וחשה בריח חריף של טבק וסיווגה את הרכב להמשך בדיקה וטיפול של בודקי המכס.

 

המקרה עורר את חשדם של בודקי המכס, ורכב המשפחה הועבר לבדיקה קפדנית ומקיפה, בה נתגלה כי ברכב הוסלקו 250 ק״ג של טבק, שהוסתרו בצורה מתוחכמת מאוד בחלל שבדלתות הרכב וכן בקורה התומכת במושב האחורי ברכב, שהוכנו מבעוד מועד לביצוע ההברחה במוסך בקלקיליה ורק בזכות נחישותם ומקצועיותם של בודקי המכס התגלה הטבק המוסלק.

 

מחקירתם הראשונית של הזוג עולה כי אב המשפחה יצא ארבע פעמים לסיני מאז יולי האחרון, לדבריו, הוא ביצע את ההברחה כי הוא שקוע בחובות, ואת רכישת הטבק ביצע במספר מקומות בשארם אל שייח.

 

הרכב נתפס על ידי המכס ותוצרי החקירה הועברו ללשכה המשפטית לבחינת הגשת כתב אישום.