רשות המסים: סוכלו ניסיונות להברחת סיגריות וטבק במעברי ניצנה וכרם שלום

סוכלו ניסיונות נוספים להברחת סיגריות וטבק הפעם במעבר ניצנה ובמעבר כרם שלום, האחד הוסלק בתוך משטחי עץ להעמסת סחורה והשני בתוך משלוח שקי פחם


13:44 ,03.02.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

מרשות המסים נמסר כי לאחרונה התגברו ניסיונות ההברחה של הטבק ומוצריו בבתי המכס במעברי הגבול. נחישותם, מקצועיותם, וערנותם של בודקי המכס הביאו לסיכול הברחות מתוחכמות ומורכבות.

 

בתוך כך, חשפו השבוע בודקי המכס במעבר גבול ניצנה ניסיון הברחת סיגריות, שהוסתרו בתוך לוחות עץ עליהם הונח משלוח של כלים מפלסטיק, שהגיע ממצרים ומוען ליבואן פלסטיני מחברון.  המשלוח עורר את חשדם של בודקי המכס בניצנה, אשר החליטו לבדוק דווקא את משטחי העץ שעל גביהם הועמסה הסחורה. במהלך הבדיקה ופירוק משטחי העץ, התברר שחשדם היה מוצדק ובתוך המשטחים הוסלקו 2,688 פאקטים של סיגריות מנצ׳סטר מתוצרת חוץ, ששווים בשוק מוערך בכ-800 אלף שקל ושווי המיסים מוערך בכ-600 אלף שקל.  

 

עוד נתפסו השבוע 175 ק״ג טבק שהוסלקו בתוך 350 שקי פחם שהועמסו על משאית, שעשתה את דרכה במעבר כרם שלום. גם כאן, ערנותם של בודקי המכס במעבר כרם שלום, בשיתוף עם בודקי רמי״מ, הביאה לבדיקת המשאית ופירוק כל שקי הפחם, עד לגילויו של הטבק המוסלק, עמוק בתוך השקים. ערכו הכספי של הטבק שנתפס עומד על כ-110 אלף שקל, ושווי המסים עומד על כ-95 אלף שקל.

 

אדית הרוש, גובה מכס מעברי הגבול, ציינה את ערנותם ומקצועיותם של עובדי המכס במעבר גבול ניצנה  ובמעבר גבול כרם שלום, במאבקם בניסיונות ההברחה של הסיגריות והטבק. עוד הוסיפה הרוש כי בית מכס מעברים מתמודד בתקופה האחרונה בתופעה הולכת וגוברת של הברחת טבק ומוצריו ותפיסה זו משתלבת במאבק ובעבודה אינטנסיבית מול עברייני המס.