מתרחב השימוש במסוף סופה באשכול

30 משאיות עם סיוע הומניטרי בינלאומי עוברות היום לרצועת עזה לאחר שהמעבר נפתח ביום חמישי לבקשת המלך עבדאללה


00:00 ,09.04.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

30 משאיות עם סיוע הומניטרי בינלאומי עוברות היום לרצועת עזה לאחר שהמעבר נפתח ביום חמישי לבקשת המלך עבדאללה
 
30 משאיות הנושאות כ-900 טון של קמח ייכנסו היום לרצועת עזה באמצעות מסוף סופה במועצה האזורית אשכול. הקמח הוא תרומה של תוכנית המזון העולמית והוא ניתן כסיוע הומניטרי לתושבי רצועת עזה.
 
העברת הסיוע ההומניטרי דרך מסוף סופה היום היא הרחבה נוספת של הפעילות במסוף ששימש עד לאחרונה להעברת חומרי בנייה וחציבה בלבד. בעקבות סגירת מסוף קרני בגלל ההתרעות הביטחוניות, נוצר צורך בהעברת מוצרי מזון לתוך רצועת עזה. ישראל הציעה את מעבר כרם שלום, אולם השימוש במעבר זה נתקל בהתנגדות של הפלסטינים והמצרים.
 
השימוש במעבר סופה להעברת הסחורות התחיל ביום חמישי על פי בקשתו של המלך הירדני עבדאללה, שתרם לתושבי הרצועה כ-400 טון של מוצרי מזון ובהם סוכר, קמח, אורז, תה ואבקת חלב. בעקבות הצלחת המבצע החליטה מערכת הביטחון לאפשר לארגוני סיוע בינלאומיים נוספים להשתמש במסוף סופה.
 
מאחר ומסוף סופה עדיין אינו ערוך כמו מסוף קרני להעברת סחורות מבחינת הציוד והתשתיות, העברת הסחורה בסופה נעשית בדרך שונה. המשאיות הישראליות נכנסות לתוך השטח הפלסטיני ופורקות את הסחורה. לאחר שהתהליך מסתיים נכנסות המשאיות הפלסטיניות ומעמיסות את הסחורה.
 
ראש המועצה האזורית אשכול, אורי נעמתי, אמר שהאישורים המיוחדים שהעניקה מערכת הביטחון לשימוש במסוף סופה הם מבורכים. מסוף סופה חייב להפוך למעבר קבע של סחורות בין ישראל ורצועת עזה שיעבוד במקביל לקרני. הוא קרא לממשלה לבצע את ההשקעות הדרושות בשדרוג המסוף כך שניתן יהיה להעביר בו תוצרת חקלאית וסחורות בשני הכיוונים. על פי הערכת המועצה, הפיכת סופה למעבר קבע תיצור כמאה מקומות עבודה חדשים לתושבי האזור במסוף עצמו ובבתי קירור ובתי אריזה שיוקמו מסביבו.