רכבת ישראל הקימה מינהלת הפרדות מפלסיות

רכבת ישראל הקימה מינהלת הפרדות מפלסיות, שתפעל להשגת הפרדה מפלסית מלאה בין רכבת/דרך בכל המסילות הקיימות והמתוכננות במדינת ישראל.


00:00 ,09.11.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

רכבת ישראל הקימה מינהלת הפרדות מפלסיות, שתפעל להשגת הפרדה מפלסית מלאה בין רכבת/דרך בכל המסילות הקיימות והמתוכננות במדינת ישראל.
 
המינהלת תטפל במפגשי רכבת/דרך בשלושה שלבים: בשלב הראשון תבוצע הפרדת מפלסים ב- 31 מפגשים מועדפים, בשלב השני תבוצע הפרדת מפלסים בפרויקטי חומש רכבת ישראל, ובפרויקטי החומש של מע"צ, ובשלב השלישי תבוצע הפרדת המפלסים הנותרים.
 
רכבת ישראל מרכזת בימים אלה תוכנית משותפת של הפרדות מפלסיות לכלל גורמי משרד התחבורה. במסגרת השלב הראשון, תהיה מע"צ אחראית לביצוע 11 מפגשי מסילה-דרך, 8 יבוצעו על ידי רשויות מקומיות. חברת יפה נוף בחיפה תהיה אחראית על 8 מפגשים והחברות נתיבי איילון וכביש חוצה ישראל יהיו אחראיות על 2 מפגשים כל אחת.
 
המינהלת תפעל בהתאם להנחיות ועדת היגוי עליונה, בראשות מנכ''ל משרד התחבורה, אריה בר, שתכלול גם את מנכ"ל רכבת ישראל, מנכ"ל מע"צ ונציג משרד האוצר. ועדת ההיגוי תקבע סדרי עדיפויות ותנהל מעקב אחר ביצוע הפרויקטים.
 
במשרד התחבורה וברכבת ישראל מעריכים את עלות התכנון וביצוע הפרדות המפלסים למפגשים קיימים עד שנת 2010, בסכום של כ- 1.1 מיליארד שקלים. סכום של כחצי מיליארד שקלים כבר כלול במסגרת התקציבית של רכבת ישראל.
 
לדברי משה ליאון, יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, "מאמץ משותף של כלל גורמי התחבורה עשוי לקדם את אישור התוכניות ולהביא לביצוע אפקטיבי ומתואם של הפרדות מפלסיות במפגשים בעייתיים בכל רחבי הארץ, דבר שיביא להגברת הבטיחות של כלל משתמשי הדרך".