רכבת ישראל מפרסמת מכרז לביצוע 2 הפרדות מפלסיות בחותרים ובדור-נחשולים

רכבת ישראל מפרסמת השבוע מכרז לביצוע 2 הפרדות מפלסיות בין מסילת הרכבת והכביש בחותרים ובדור-נחשולים. אתמול הונחה אבן הפינה להפרדה מפלסית במפעל רפא"ל


00:00 ,28.11.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

רכבת ישראל מפרסמת השבוע מכרז לביצוע 2 הפרדות מפלסיות בין מסילת הרכבת והכביש בחותרים ובדור-נחשולים. אתמול הונחה אבן הפינה להפרדה מפלסית במפעל רפא"ל
 
המעברים ייבנו בחותרים במקום מפגש 9, ובדור-נחשולים (דרך מע"צ 7011 במקום מפגש 14) שניהם בתחומי מועצה אזורית חוף הכרמל. הקבלן יתחייב להשלים את העבודות בחותרים תוך 6 חודשים ובדור-נחשולים תוך 15 חודשים מתחילת העבודות. את ההצעות במכרז יש להגיש עד ליום ה-01/01/2007. הפרויקט הנו בסדר גודל של כ-25 מיליון ₪.
 
העבודות במכרזים כוללות בין השאר עבודות עפר ובטון, תאורה, עבודות פיתוח כבישים, קווי מים וביוב, עבודות גינון והשקיה ותחנת שאיבה לניקוז המים בדור-נחשולים.
 
הפרויקטים יעשו ברובם במודל של "תכנון ביצוע" כמקובל בעולם, בו הקבלן יהיה אחראי הן לביצוע המפגש והן להשלמתו באמצעות מתכנן מטעמו, במטרה להביא לייעול העבודה ולסיומה בלוח זמנים קצר יותר. התכנון והביצוע יאושרו ויעשו בפיקוח של רכבת ישראל.
 
מנכ"ל רכבת ישראל, עופר לינצ'בסקי: "נושא הבטיחות נמצא בראש סדר העדיפויות של הרכבת ומושקעים בו מיטב המשאבים הארגוניים.במהלך החודש האחרון פרסמנו מכרזים שיאפשרו סגירה של 13 מפגשים בין כביש ומסילה ובכוונתנו לפרסם בחודשים הקרובים עוד עשרות מכרזים נוספים, כך שבמהלך של כשנתיים וחצי יושלם מבצע רחב היקף של 2 מיליארד שקלים שיביא להפחתה משמעותית של סיכונים שהיו קיימים במשך שנים במפגשי מסילת הברזל והכביש.
 
אתמול הונחה אבן הפינה לבניית הפרדה מפלסית במפעל רפא"ל צפונית לקריית מוצקין (מפגש מספר 48). היום עוברת מסילת רכבת בין 2 מפעלי רפא"ל במזרח ובמערב. המעבר התת קרקעי ייבנה בשיתוף עם רפא"ל וישמש הולכי רגל ורכבים לטובת מעבר בין שני המפעלים. היקף העבודות הנו כ-28 מיליון ₪. בניית ההפרדה תעשה על ידי חברת הבנייה א. אהרונסון והצפי לסיום העבודות הנו כ-22 חודשים.
 
בטקס הנחת אבן הפינה אמר עפר לינצ'בסקי: "ביננו לבין רפא"ל מתקיים שיתוף פעולה בשטח שאינו קל לעבודה בשל המגבלות הביטחוניות אבל גם להם ברור שמדובר בפרויקט שהנו בעל חשיבות בטיחותית ותפעולית. המעבר ישרת את עובדי המפעל עצמו אך הוא נדרש גם לטובת הכפלת המסילה בקטע קריית מוצקין - נהריה המתבצעת בימים אלו לטובת שיפור השירות לכלל הנוסעים שתאפשר הגדלת תפוסת הרכבות בקטע המסילה".