רכבת ישראל תתקין 4 מערכות רדאר ברחובות ובכפר חב"ד

עד היום הותקנו על ידי רכבת ישראל 13 מערכות רדאר במפגשי מסילה-כביש ברחבי הארץ. מערכת מבוססת רדאר נועדה לאתר ולהתריע על קיומם של מכשולים בשטח מפגש מסילת הרכבת


00:00 ,27.11.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

עד היום הותקנו על ידי רכבת ישראל 13 מערכות רדאר במפגשי מסילה-כביש ברחבי הארץ. מערכת מבוססת רדאר נועדה לאתר ולהתריע על קיומם של מכשולים בשטח מפגש מסילת הרכבת
 
במהלך השבועיים הקרובים תתקין רכבת ישראל 4 מערכות רדאר להתרעה על מכשולים במפגשי מסילה-כביש, זאת במסגרת הפעולות המאומצות של הרכבת לשיפור רמת הבטיחות במפגשי מסילה כביש ברחבי הארץ.
 
הרדארים החדשים יותקנו במפגש כפר חב"ד (מפגש מספר 202), בכניסה למושב בית גמליאל סמוך ליבנה (מפגש מספר 145), צפונית לכפר גבירול (מפגש 141) ודרום מערבית לרחובות בסמוך למושב גאליה על כביש 410 בין רחובות ליבנה (מפגש 144).
 
הפעלת המערכות במקום אושרה על ידי וועדת ההיגוי העליונה למפגשים, בראשות מנכ"ל משרד התחבורה, ונעשית בתיאום עם משטרת ישראל.
 
מערכת מבוססת רדאר נועדה לאתר ולהתריע על קיומם של מכשולים בשטח מפגש מסילת הרכבת מספיק זמן טרם הגעתה של רכבת על מנת לאפשר את עצירתה לפני המפגש. לצורך כך נדרשת הארכה של הזמן הכולל שבו המחסום סגור למעבר כלי רכב. מערכות הרדאר מחוברות למערכת האיתות של הרכבת ובמקרה של המצאות מכשול בשטח המסילה, לאחר שהמחסום נסגר, המערכת מדליקה רמזור אדום (מצבו הרגיל) ולא מאפשרת לרמזור להפוך לירוק ולהמשיך את נסיעת הרכבת .
 
עד היום הותקנו על ידי רכבת ישראל 13 מערכות רדאר במפגשי מסילה-כביש ברחבי הארץ. בשנה האחרונה הותקנו רדארים במפגש בית יהושע, עתלית, חדרה, כפר ויתקין, בית חנניה, כפר שמריהו, חיפה בת-גלים, פרדס חנה, מחצבת הר טוב, חולדה, מזכרת בתיה, שבי ציון ובצומת הטכני בחיפה.
 
יצוין כי רכבת ישראל מתכננת להציב בשלב זה סך הכל 24 מערכות רדאר אשר מיקום התקנתן נקבע בוועדת ההיגוי העליונה למפגשים של משרד התחבורה בהתחשב בין היתר לרמת הסיכון.