אסדת לוייתן: הזרמת הגז הטבעי תחל בימים הקרובים

מחברת נובל אנרג׳י נמסר כי היא פועלת בהידברות ובתיאום מול משרדי האנרגיה והגנת הסביבה על מנת להבטיח פתרון לסוגיה הנקודתית - טכנית האחרונה שנותרה פתוחה ביחס לכיול של מכשיר אנליטי על האסדה


11:58 ,24.12.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

מחברת נובל אנרג׳י המפעילה את אסדת לוייתן בישראל נמסר הבוקר כי ״לאחר בחינת הודעת המשרד להגנת הסביבה אנו מאמינים כי הזרמת הטבעי ממאגר לוויתן תחל בימים הקרובים״.

 

עוד נמסר מהחברה כי ״אסדת לוויתן עומדת בכל התנאים המחמירים ביותר בנושא הגנת הסביבה וכך גם קבעו המשרד להגנת הסביבה והגורמים המוסמכים. כל הגורמים הרשמיים קבעו מפורשות כי לא נשקפת כל סכנה שהיא מהפעילות על האסדה והערכה זו לא השתנתה במאומה. בתי המשפט דחו את כל הבקשות למניעת הרצת האסדה והזרמת הגז.

 

אנו פועלים בהידברות ובתיאום מול משרדי האנרגיה והגנת הסביבה על מנת להבטיח פתרון לסוגיה הנקודתית - טכנית האחרונה שנותרה פתוחה ביחס לכיול של מכשיר אנליטי על האסדה שתבוא לסיומה הטוב ולשביעות רצון המשרד בזמן הקרוב מאוד.

 

עוד מסרה החברה כי ״רק היום הודיעה רשות החשמל כי בזכות הגז מלוויתן יירד מחיר החשמל לצרכנים בישראל. בנוסף הגז הטבעי יפחית דרמטית את זיהום האוויר, יגדיל את הכנסות המדינה ויהפוך אותה למעצמת אנרגיה. חיכינו הרבה שנים לגז מלוויתן, נמתין עוד מספר ימים״.