בטקס חגיגי נחנך מחלף המוביל

החברה הלאומית לדרכים ציינה אתמול בטקס חגיגי, את חנוכת מחלף המוביל וכביש 77 – קטע מרכזי בפרויקט "הזרוע המזרחית" של כביש חוצה ישראל. רה"מ נתניהו: החזון שלי - נסיעה ממטולה לאילת ללא אף רמזור


00:00 ,07.09.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

"יש לי חזון, שנוכל לנסוע ממטולה עד אילת בכביש דו-מסלולי, מבלי לראות רמזור אפילו פעם אחת והחזון הזה מתממש", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו, בטקס שהתקיים היום במחלף המוביל, לציון חנוכת המחלף וכביש 77. אני מאושר להיות כאן היום. צדק חברתי הוא גם פתרון תחבורתי, המאפשר לצאת ולהכנס במהירות ליישובי הפריפריה. זה מאפשר פיתוח כלכלה, תרבות ואופקים חדשים למדינת ישראל. יזמים ומשקיעים כבר מבינים היטב, מה מתרחש כאן לנגד עינינו. הרשת התחבורתית היא חלק מחזון ממשלת ישראל".

מחלף המוביל וכביש 77, הינם חלק מ"הזרוע המזרחית" של כביש חוצה ישראל, הצפויה לאפשר בעוד כשלוש שנים, נסיעה מהירה וללא רמזורים מכביש חוצה ישראל, דרך מחלף גולני עד לצומת עמיעד שבכביש 90, בואך אצבע הגליל.

נציין כי מטרת הפרויקט הינה להכפיל את נפח התנועה בכביש 77 ובצומת המוביל, להביא לשיפור הבטיחות ולאפשר העלאת מהירות הנסיעה האפשרית ל-100 קמ"ש. ההשקעה נסתכמה לכדי 570 מיליון שקל.

"פתיחת מחלף המוביל מקדימה בחצי שנה את המועד המתוכנן. בעוד כחודש ייפתח לתנועה כביש 79 שיזכה בשדרוג ניכר ובנתיב נוסף לכל כיוון ובעוד פחות מחצי שנה, בהמשכו, ייחנך מחלף סומך", אמר שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כ"ץ, "העלינו את מהירות הנסיעה בכביש 77 ל-100 קמ"ש ובכך נקצר את זמני ההגעה למרכז הארץ. כל אלה ועוד, הם חלק מתכנית התחבורה "נתיבי ישראל", שנועדה להבטיח מערכת תחבורה בטוחה, מהירה ונוחה שתעניק שוויון הזדמנויות לכולם".

"אנו נמצאים היום במחלף המוביל – ולא רחוק מכאן עומדים לסיים את הקמת מחלף המוביל. ואני אומר לך ראש הממשלה שרואים בשטח כי יש מי שמוביל ויש על מי לסמוך", אמר מנכ"ל החברה אדריכל שי ברס, "מחלף המוביל מאפשר הפרדה מוחלטת של התנועה בכבישים 77 ו-79. ביום בו נפתח הצומת לתנועה, נעלמו פקקי התנועה שאפיינו את המקום במשך שנים ארוכות. המחלף כולל גשר של כביש 77, מעל כביש 79, לולאה בקטע הדרום מזרחי ורמפות גישה. במרכז הצומת ובלבו של כביש 79, הותרנו רצועה שתאפשר נסיעה מהירה ונוחה לרכבת הקלה שתעשה את דרכה בין חיפה לנצרת. העבודות במוביל, כוללות הקמת שלוש תחנות הסעה לחיילים וחמש תחנות אוטובוס חדשות".

"מחלף המוביל החדש משחרר צוואר בקבוק משמעותי ומקצר זמני נסיעה", אמר יו"ר החברה הלאומית לדרכים מיכה גולדמן, "העבודות בפרויקט כללו שיתוף פעולה עם גופים רבים, בהם הקרן הקיימת לישראל, רשות העתיקות ועבודה הדוקה מול חברת מקורות, בשל הדרישות המיוחדות עבור רצועת המוביל הארצי, הצמודה לדרך. החברה הלאומית לדרכים דאגה לשלב בדרך את הטיפול בנחל יפתחאל ואת שימורו של אתר עתיקות ייחודי הקיים מתחת לכביש".

מחלף המוביל הוקם כחלק מהעבודות לשדרוג דרך מס' 79 שהינה ציר רוחב ראשי המחבר את מטרופולין נצרת ונצרת עילית עם מטרופולין חיפה והקריות. הפרויקט כולל הקמת מחלפים בצמתים המוביל וסומך, שהנם מהצמתים החשובים ביותר בצפון הארץ. בכביש 79 נבנים חמישה מחלפונים (מחלפים קטנים) שיקשרו ישובים לאורך הכביש.