בית הדין הארצי לעבודה קבע כי ההסתדרות היא ארגון העובדים היציג בחברת מטרופולין

השופט אילן איטח מתח ביקורת על אופן ומועד הגשת הבקשה של ההסתדרות הלאומית להכיר בה כארגון העובדים היציג בחברת התחבורה הציבורית, והיא נאלצה למחוק אותה. יו״ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי: ״הצדק בסוף מנצח״


09:50 ,23.03.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

בית הדין הארצי לעבודה קבע כי ההסתדרות הכללית היא ארגון העובדים היציג בחברת התחבורה הציבורית מטרופולין.

 

ההליך נפתח לאחר שההסתדרות הלאומית הכריזה על יציגותה בקרב עובדי החברה באוקטובר 2021, זמן קצר לאחר שההסתדרות הכללית הביאה לחתימתם של שני הסכמים קיבוציים פורצי דרך בחודשי הקיץ.

 

בתום דיון שנערך אמש בפני מותב בראשות סגן נשיאת בית הדין הארצי, השופט אילן איטח, נמחקה בקשת ההסתדרות הלאומית להכיר בה כארגון העובדים היציג בחברה.

 

במהלך הדיון הביעו שופטי ההרכב ביקורת על אופן ומועד הגשת הבקשה, וכן על הכרזת היציגות בניגוד לדין בתקופה שבה ההסתדרות הכללית זכאית לחסינות מפני הכרזות יציגות סותרות.

 

בסוף הדיון המליצו שופטי ההרכב להסתדרות הלאומית לחזור בה מהכרזת היציגות, ובעקבות זאת היא מחקה את הבקשה.

 

את ההסתדרות ייצגו בהליך עורכי הדין אלעד מורג ונטלי שוכוביצקי ממשרד אלעד מורג.

את ועד עובדי מטרופולין ועובדיו ליוו בהליך יו״ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי, מנכ״ל האגף להתאגדות עובדים בהסתדרות עמיחי סטינגר, מנהל חטיבת התחבורה הציבורית באיגוד עובדי התחבורה דורון עזרא, מנהל חטיבת מטה ורגולציה באיגוד עובדי התחבורה עו״ד רועי בליטנטל, ואור שיזף מהאגף להתאגדות עובדים בהסתדרות.

 

יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: ״החלטת בית הדין עושה צדק. ההסתדרות היא הבית של העובדות והעובדים בישראל, ובפרט של הנהגים והנהגות המסורים בתחבורה הציבורית שנותנים שירות לאזרחים, והיא תעשה כל שביכולתה כדי להסדיר את מעמד העובדים בענף״.

 

יו״ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי: ״לשיטתנו, הצדק בסוף תמיד מנצח. לצערי, זו אינה הפעם הראשונה שבה מנסים ארגוני עובדים אחרים לגנוב יציגות בדרך לא דרך, וזו גם אינה הפעם הראשונה שבית הדין הארצי עושה צדק וסדר עם אותם ארגוני עובדים. נמשיך לייצג בהמון מקצועיות ואהבה את עובדי התחבורה בכלל ואת עובדי מטרופולין בפרט״.