הרחבת הרכבת הקלה בירושלים יוצאת לדרך

לאחרונה ניתן צו תחילת עבודה לחברת TransJerusalem שנמצאת בבעלות משותפת של חברת שפיר וכאף. הפרויקט הינו מסוג PPP במסגרתו תחזיק החברה בזיכיון ל-15 שנות הפעלה ו-25 שנות תחזוקה של הרכבת הקלה בירושלים


14:06 ,10.11.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

ועדת המכרזים הבין-משרדית המשותפת למשרדי האוצר, התחבורה, חברת ענבל, עיריית ירושלים ובשיתוף צוות תכנית אב לתחבורה, בראשות סגן בכיר לחשב הכללי, יובל רז, העניקה ביום חמישי האחרון צו תחילת עבודה לחברת TransJerusalem, שזכתה לפני כשנה במכרז להקמה, מימון, תפעול ותחזוקה של פרויקט ה-JNET, והינה בבעלות משותפת של החברות שפיר (50%) וכאף-CAF)) (50%). הצו ניתן לאחר שהחברה הגיעה לסגירה פיננסית (קבלת המימון הדרוש להקמת הפרויקט). הפרויקט הינו מסוג PPP - Public Private Partnership, במסגרתו תחזיק החברה בזיכיון ל-15 שנות הפעלה ו-25 שנות תחזוקה של הרכבת הקלה בירושלים.

 

רשת ה-JNET כוללת את הקו האדום הקיים, שיוארך בצפון העיר לשירות תושבי שכונת נווה יעקב, ובדרום, לשירות הנוסעים לבית החולים הדסה עין כרם. עוד כוללת הרשת, את הקו הירוק החדש, מהאוניברסיטה העברית בהר הצופים, ועד לשכונות מלחה וגילה, עם שלוחות לאוניברסיטה העברית בגבעת רם ולגבעת שאול.

 

מדובר באחד המיזמים התחבורתיים הגדולים ביותר באירופה ובמזרח התיכון הנבנים כיום, ובמערכת הסעת המונים שצפויה להסיע כחצי מיליון נוסעים מדי יום. זהו גם המיזם הגדול ביותר שנעשה בישראל בשיתוף המגזר הפרטי עד היום.

 

הפרויקט כולל הקמה של מסילות באורך של 27 ק״מ, הקמת 50 תחנות חדשות, תכנון וייצור של כ- 100 קרונות, הקמת מתחם דפו מרכזי שיכלול חניון ומוסך לקרונות ומרכז בקרה ושליטה, והפרדות מפלסיות בצמתים מרכזים.