השר כץ ביטל את תוספת האגרה עבור הנפקת רישיון נהיגה

החל מ-31 לאוגוסט 2010 תבוטל תוספת האגרה המשולמת כיום עבור הנפקת רישיון נהיגה חדש בסך 28 שקלים


00:00 ,04.07.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

החל מ-31 לאוגוסט 2010 תבוטל תוספת האגרה המשולמת כיום עבור הנפקת רישיון נהיגה חדש בסך 28 שקלים
 
החל מ-31 לאוגוסט 2010 תבוטל תוספת האגרה המשולמת כיום עבור הנפקת רישיון נהיגה חדש בסך 28 שקלים, כך הודיע היום שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ. בנוסף לכך החל מ-31 באוגוסט תבוטל גם תוספת האגרה עבור הנפקה חוזרת של רישיון נהיגה (חידוש רישיון נהיגה). העומדת כיום על 21 שקלים.
 
מי שייהנו במיוחד מביטול האגרה הם נהגים בני 65 ומעלה וכן נהגי רכב מקצועיים מגיל 50 ומעלה הנדרשים כיום לחדש את רישיון הנהיגה אחת לשנתיים, לעומת שאר הנהגים הנדרשים לחדש את רישיונם אחת ל-10 שנים.
 
תוספת האגרה שולמה עד כה בין השאר עבור הנפקת רישיון נהיגה מגנטי (מפלסטיק), הכולל תמונה של בעל הרישיון ואמצעי בטיחות חדשניים המונעים אפשרות לזייף את הרישיון, כמו למשל הולוגרמה מיוחדת המוטבעת באופן ייחודי בגוף הרישיון.
 
השר כץ ציין כי במסגרת הרפורמה באגרות הרישוי החל מ-31 באוגוסט מי שינפיק כפל רישיון נהיגה או רכב באמצעות הטלפון, האינטרנט או עמדות השירות האוטומטיות של משרד התחבורה. ישלם 27 שקלים בלבד, במקום 52 שקלים כיום למי שיעדיף להנפיק את הרישיון במשרד הרישוי.
 
מי שיבקש להזמין טופס חידוש רישיון נהיגה או רכב יוכל לבצע זאת ללא כל תשלום באמצעות הטלפון או האינטרנט ואילו מי שיעדיף לקבל את הטופס במשרד הרישוי יידרש לשלם 25 שקלים.
 
השר כץ ציין כי ההוזלה בתעריפי אגרות הרישוי מבוצעת במסגרת תוכניתו לקצר את התורים במשרדי הרישוי ולעודד אזרחים להזמין אגרות רישוי, באמצעות המוקד הטלפוני של משרד התחבורה והאינטרנט ובכך למנוע מהם את הצורך להגיע למשרדי הרישוי.