התקדמות בפרויקט סלילת כביש חדש ליד כפר יהושע

הפרויקט, בהשקעה כוללת של כ-40 מיליון שקלים, כולל מבצע מורכב להעתקת תשתיות וכן פירוק מהיסוד של תוואי הכביש הישן והקמתו מחדש


13:10 ,23.04.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל מעדכנים על התקדמות בפרויקט סלילת כביש חדש בדרך הגישה לכפר יהושע, עם תחילתו של מבצע מורכב להעתקת תשתיות.

 

הפרויקט מתבצע בקטע דרך באורך של כ-3 ק"מ שבין כיכר הכניסה לתחנת הרכבת החדשה 'יקנעם - כפר יהושע', ועד הכניסה האחורית למחנה חיל האוויר 'רמת דוד', כולל פירוק מהיסוד של תוואי הכביש הישן והקמתו מחדש על כן, ביצוע העתקת התשתיות הינו מורכב במיוחד.

 

במסגרת ההעתקה מתבצעת חפירה לעומק, לטיפול בתת הקרקע, העתקת קו מים 'מקורות', התקנת עמודי חשמל חדשים, זאת לצורך העתקת רשת החשמל במתח גבוה, לצדו הצפוני של הכביש, ביצוע קיר דיפון מכלונסאות לעמודי חשמל וכן עבודות ניקוז ומניעת סחף.

 

בסיום שלב זה תבוצע הסדרת תעלת מים אל מושב שדה יעקב, הסדרת מעביר מים 'נחל בית לחם', כולל הקמת קיר קרקע משוריין וקיר תומך מבטון. בנוסף, יתבצעו עבודות על המיסעה החדשה באמצעות ניטור וסקר מבנים באזור האתרים ההיסטוריים של תחנת כפר יהושע- מאזור הכיכר, בכניסה לכפר יהושע ועד לשער האחורי של בסיס חיל האוויר, לשימור ושחזור ממצאים ארכיאולוגיים והיסטוריים, באם ימצאו.

 

מאחר והפרויקט מורכב במיוחד ויימשך עוד מספר חודשים, הסדירה חברת נתיבי ישראל, כבר עם תחילת העבודות, כביש מעקף זמני, בין רמת ישי לכפר יהושע, וכן דרך חקלאית ייעודית עבור חקלאים.

 

עם השלמת העבודות ייהנו משתמשי הדרך, מנסיעה בכביש חדש המאופיין בבטיחות משופרת מבחינת מקדמי החיכוך, צמצום הצטברות רטיבות עקב גשמים או מים, הבלטת נראות הצבע וכן מבחינת נוחות הנסיעה על כביש משופר.