ועדת השרים אישרה הארכת כביש 6 דרומה

הכביש יוארך ב-45 קילומטרים בקטע שבין להבים ועד צומת הנגב. כץ: סלילת הקטע החדש תאפשר להסיט את התנועה העוברת בתוך באר שבע דרומה


00:00 ,18.01.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

הכביש יוארך ב-45 קילומטרים בקטע שבין להבים ועד צומת הנגב. כץ: סלילת הקטע החדש תאפשר להסיט את התנועה העוברת בתוך באר שבע דרומה
 
ועדת השרים לענייני פנים ושירותים אישרה את התוכנית של שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ להאריך את כביש מס' 6 דרומה, בקטע שבין להבים ועד צומת הנגב. מדובר בקטע באורך של כ-45 קילומטרים.
 
שר התחבורה והבטיחות בדרכים ציין כי הקטע שאושר כולל את הקמתם של מספר מחלפים לאורך תוואי הכביש החדש ובכללם: צומת להבים, צומת שוקת צומת נבטים וצומת הנגב.
 
שר התחבורה מסר כי לאורך התוואי תוקם מסילת ברזל כפולה שתעקוף את העיר באר שבע ממזרח ותגיע עד לצומת הנגב . המסילה תהווה בעתיד את חלקה הראשון של מסילת הרכבת העתידית לאילת ותאפשר נגישות גבוהה ברכב פרטי או בתחבורה ציבורית לתושבי הסביבה.
 
השר כץ ציין כי חברת חוצה ישראל תבצע את סלילת הקטע החדש של כביש מס' 6. עלות סלילת הכביש נאמדת ב- 1.9 מיליארד שקל. תחילת ביצוע הקטע תתואם בקרוב בין משרדי התחבורה והאוצר.
 
סלילת הקטע החדש בין להבים ועד צומת הנגב תאפשר להסיט את התנועה העוברת בתוך באר שבע דרומה לצומת הנגב ותגביר את רמת הבטיחות בתוך העיר. כמו כן היא תשפר משמעותית את הנגישות לבסיס צה"ל באזור.
 
השר כץ ציין כי התוכנית שאושרה היא חלק מתוכנית כוללת לסלילת כבישים ומסילות ברזל בכל חלקי הארץ ובכללם הארכת כביש חוצה ישראל מצומת הנגב בדרום ועד כברי בצפון.