ייבנה כביש כניסה דרומי חדש לעיר חריש

משרד התחבורה החל לקדם כביש כניסה דרומי חדש (611) שישרת את עשרות אלפי תושבי העיר החדשה חריש. הכביש החדש יאפשר לעקוף את עומסי התנועה הכבדים במחלף עירון, ולחסוך להם את זמן הנסיעה באזורי התעסוקה שבתל אביב וחיפה


09:15 ,19.11.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

משרד התחבורה החל לקדם כביש כניסה דרומי חדש (611) שישרת את עשרות אלפי תושבי העיר החדשה חריש. מדובר בבשורה משמעותית לתושבי העיר הקיימים ולעשרות אלפי התושבים הצפויים להתאכלס בקרוב את השכונות החדשות המוקמות בימים אלה בדרום העיר.

 

הכביש החדש יאפשר לעקוף את עומסי התנועה הכבדים במחלף עירון, ולחסוך להם את זמן הנסיעה באזורי התעסוקה שבתל אביב וחיפה. הכביש החדש יאפשר בנוסף את המשך הפיתוח המתוכנן של העיר בשנים הקרובות, ההולכת ומתפתחת בקצב מואץ וצפויה לאכלס 50-70 אלף תושבים בתוך 3-5 שנים.

 

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב ציינה כי מדובר בצעד חשוב העושה צדק תחבורתי וחברתי. ״הכביש החדש שיחבר את תושבי חריש והשומרון עם מרכז הארץ, יפתח בפניהם יותר אפשרויות תעסוקה, מגורים, השכלה ופנאי ויאפשר פיתוח משמעותי של אזורים אלה״, הוסיפה השרה רגב.

 

הכביש החדש יחבר את דרום העיר, השכונות העתידיות ואזור התעסוקה המתוכנן בחריש, עם כביש 574 המוביל למחלף באקה-ג׳ת בכביש 6. הכביש, מצומת שער מנשה (נרבתא), ועד לחיבור עם כביש 574, יהיה כביש דו-מסלולי, בעל שלושה נתיבים, בהם נתיב תחבורה ציבורית לכל כיוון. הפרויקט, בעלות של כ-360 מיליון שקלים, יכלול צומת חדש, מעבר אקולוגי, שני גשרים, מעל כביש 6 ונחל נרבתא, וכיכרות.

 

הכביש החדש נכלל ברשת הכבישים הארצית (תמ״א 42) ובעתיד הוא צפוי להתחבר עם כביש 444, שיהווה ציר תחבורה ראשי מצפון לדרום, בין מחלף משמר הגבול ועד לראש העין. השרה רגב הנחתה את חברת נתיבי ישראל, לתכנן את הארכת הכביש עד לצפון השומרון, ובכך לשפר משמעותית את הנגישות של תושבי השומרון למרכז הארץ.