מהיום: חובה להדליק אורות בכבישים בינעירוניים גם ביום

חובת הדלקת אורות ברכב בכבישים הבינעירוניים חלה על כל סוגי הרכב והיא תהיה בתוקף במשך חודשי החורף, עד ל-31 במרץ 2019. הקנס על נסיעה בלי אורות ביום הוא 100 שקלים


11:30 ,01.11.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

החל מהיום, 1 בנובמבר, חייבים הנהגים לנסוע באורות דולקים בכבישים הבינעירוניים גם בשעות היום. חובת הדלקת אורות ברכב בכבישים הבינעירוניים חלה על כל סוגי הרכב והיא תהיה בתוקף במשך חודשי החורף, עד ל-31 במרץ 2019.

 

אוטובוסים, מוניות, אופנועים ורכב משא כבד חייבים לנסוע באורות דולקים בשעות היום גם בכבישים עירוניים, במשך חודשי החורף. אופנועים חייבים לנסוע באורות דולקים בכבישים עירוניים ובינעירוניים במשך כל ימות השנה.

 

ממשרד התחבורה נמסר כי החובה לנסוע באורות דולקים ביום מתקבלת ברמת ציות גבוהה במיוחד של הנהגים. הקנס על נסיעה בלי אורות ביום הוא 100 שקלים, בתוספת שתי נקודות חובה.

 

משרד התחבורה שיגר חוזר לכל קציני הבטיחות בתעבורה המזכיר להם את חובתם להכין את כלי הרכב לחורף. קציני הבטיחות נדרשים בין השאר לוודא כי צי הרכב שבאחריותם ביצע בדיקות תקינות של כל מערכות הבטיחות ברכב.

 

בדיקות התקינות בצי הרכב בחברות כוללות בין השאר את מערכת הבלמים, צמיגים, היגוי, תאורה, מגבים, וכן מערכת הפליטה, חימום והפשרת אדים. כלי רכב שלא יבצע את הבדיקה ייאסר לשימוש ונהגו יועמד לדין.